به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین که در دادگستری برگزار شد، افزود: همانطور که از کودکان در طرح همیاران پلیس برای پیشگیری از سوانح و تصادفات استفاده می شود باید از این ظرفیت برای حفاظت از منابع طبیعی نیز بهره برد.
وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت گرفته است اما هنوز به نقطه مطلوب در این زمینه نرسیده ایم و باید همواره تلاش ها را در این خصوص افزایش داد.
حجت الاسلام قدرتی به هزینه 145 میلیارد ریالی طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در استان اشاره کرد و گفت: رشد و بالندگی هر جامعه ای به حفاظت از منابع طبیعی آن بستگی است و با اقدامات فرهنگی می توان برای حفظ این سرمایه های الهی اقدام کرد.
حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی نظیر مطبوعات و صدا و سیما باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند تا شهروندان منابع طبیعی را محل زیست خود پنداشته و از تخریب آن خودداری کنند.
وی با بیان اینکه ظلم به طبیعت، جفا به خود است، تاکید کرد: اگر فرهنگ استفاده از محیط زیست و منابع طبیعی را نداشته باشیم و به آن خسارت وارد کنیم، در واقع به خود و نسل های آینده ظلم و ستم کرده ایم.
رییس کل دادگستری استان گفت: نقش منابع طبیعی سالم در افزایش بهره هوشی بشر بی بدیل است و اگر خواهان نسلی با کیفیت و هوشمند هستیم باید اول منابع طبیعی را از دست ظلم و جور بشر نجات داده و برای حفظ و نگهداری آن اقدام کنیم.
حجت الاسلام قدرتی یادآور شد: منابع طبیعی در آموزه های اخلاقی و دینی نقش پررنگی دارند و بدون آن حیات جامعه بشری با مخاطرات بسیاری روبرو خواهد شد.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.