مرتضی افخمی روز دوشنبه به ایرنا افزود: همیار طبیعت به افرادی اطلاق می شود که به صورت انفرادی و یا گروهی در پیشبرد فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت ، احیا و توسعه بهره برداری از منابع طبیعی همکاری می کنند .
وی همیاران طبیعت را از اقشار مختلف اعضای شورای اسلامی روستا، دهیاران، دانش آموزان و تمامی دوستداران طبیعت و منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: از اقشار مختلف شهرستان دعوت به عمل می آید تا با مراجعه به منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به عنوان مروج افتخاری همیار طبیعت عضو شوند.
افخمی همچنین با اشاره به گذراندن دوره آموزشی لازم از سوی دانش آموزان دارای کارت همیار طبیعت، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان می‌توانند در انتقال آموزش و ترویج فرهنگ نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی در خانواده‌ کمک کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی اردکان از توزیع و غرس بیش از یکهزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته منابع طبیعی در بین دانش آموزان خبر داد و افزود: رسیدن به طبیعت پاکیزه و عاری از آلودگی نیازمند رسیدن به یک باور عمومی است که مستلزم تقویت فرهنگ شهروندی است.
افخمی از مردم و مسئولان خواست تا در این هفته حداقل یک نهال بکارند و از این پس نیز در حفظ پوشش گیاهی شهرستان تلاش بیشتری کنند تا بدین طریق گامی در جهت اجرای طرح همیار طبیعت برداشته باشند.
کارشناس آموزش و ترویج و روابط عمومی منابع طبیعی اردکان نیز در ادامه خبر از بازدید دانش آموزان مدارس مختلف شهرستان اردکان از نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داد و گفت: در این بازدید بیش از یک هزار دانش آموز از مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی به مناسبت هفته منابع طبیعی با روش های قلمه زدن و نحوه کاشت قلمه و نهال های گوناگونی در نهالستان اداره آشنا شدند.
فاطمه زارعشاهی در ادامه افزود: واحد آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردکان با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ منابع طبیعی در میان دانش‌آموزان به ویژه مدارس ابتدایی، کارشناسان منابع طبیعی در کلاس‌های درس آموزش‌هایی ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه آموزش‌ها در راستای حفاظت از منابع طبیعی را باید از دوران دبستان به دانش‌آموزان آموزش داد گفت: مقطع ابتدایی مهم‌ترین مرحله برای شکل ‌گیری شخصیت دانش‌آموزان است و واحد آموزش و ترویج این جامعه هدف را رها نخواهد کرد.
مساحت کل شهرستان اردکان 2میلیون و 309 هزار هکتار، مراتع آن‌یک میلیون و 600 هزار هکتار، جنگل دست کاشت 6هزار و 130 هکتار ، جنگل طبیعی با احتساب بیشه‌زار و درختچه زار 87هزار و 352 هکتار و کل منابع طبیعی شهرستان 2 میلیون و 294 هزار و 848 هکتار است.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.