به گزارش ایرنا داود محمدی روز شنبه در مراسم ویژه حفاظت و قانون که به مناسبت هفته منابع طبیعی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، افزود : وضعیت آب ، خاک و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی با چالش های جدی مواجه است که باید نسبت به این موضوعات با حساسیت جدی پیگیری شود تا این سرمایه ملی را به آیندگان واگذار کنیم .
وی افزود:اداره منابع طبیعی علیرغم همه تلاشهای شبانه روزی قادر به پاسخگویی حجم بالای منابع نیست و حتما باید تشکلهای مردمی به کمک منابع طبیعی بیایند .

***مدیریت یکپارچه به حفظ اراضی کشاورزی استان قزوین کمک می کند
دیگر نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: در سال 96 یک سری جرایم را مجلس شورای اسلامی در زمینه منابع طبیعی مصوب کرد ولی به گمان من ریشه جدی این جرایم به فقدان قوانین جامع و کامل در زمینه منابع طبیعی بازمی گردد .
وی افزود: برای اصلاح ساختار به فرهنگ سازی و تغییر نگرشها در مسایل منابع طبیعی نیازمند هستیم .
زرآبادی گفت: وجود تشکل های مردم نهاد در جامعه باعث شده خیلی از مشکلات حل شود و این تشکلها به عنوان پلی بین مشارکت های مردمی ، حکومت و نظام هستند که توانسته اند طرح های خوبی را اجرا کنند.
وی اضافه کرد: مشخص شدن زمینهای کشاورزی و اراضی ملی و زمینهایی که مالکیتهای شخصی دارند باید با توجه به آمایش سرزمین برنامه ریزی شود تا بتوان برای حفاظت از منابع طبیعی گام های موثری را برداشت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.