سید سعید شاهرخی و اسفندیار خزائی در این پیام که روز یکشنبه یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آورده اند: توجه به حفظ و احیای منابع طبیعی و ترویج سنت حسنه درختکاری در فرهنگ ایرانی اسلامی همواره مورد تاکید بوده و اشاعه این اقدام ارزشمند، همواره در احادیث و روایات مورد توجه قرار گرفته است.
این پیام می افزاید: دین مبین اسلام، انسان را به کاشت درخت و حفاظت از آن ترغیب و تشویق کرده به ‌نحوی ‌که امام صادق(ع) می‌فرمایند: ' خداوند درخت را برای انسان آفریده از این رو، او باید درخت را بکارد، آنرا آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد.
استاندار و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در بخش دیگری از این پیام آورده اند: بدون تردید حفظ و احیای منابع طبیعی تجدید شونده، پایداری سرزمین را به دنبال دارد و تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم منابع طبیعی بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را نمی توان انکار کرد.
در ادامه این پیام آمده است: بی توجهی به جایگاه این منابع ارزشمند آثار زیانباری همچون سیل، کم آبی، بیابانزایی و وقوع ریزگردها را به دنبال دارد بنابراین حفظ منابع طبیعی به عنوان جهادی بزرگ و نماد احترام و توجه به نسل فعلی و آینده کشور به شمارمی رود.
این پیام می افزاید: منابع طبیعی و آبخیزداری همدان به عنوان متولی اصلی حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی تجدیدشونده تاکنون طرح های اجرایی بیشماری از جمله توسعه جنگل کاری، تقویت پوشش گیاهی و طرح های آبخیزداری برای حفظ منابع پایه آب و خاک را به مرحله اجرا گذاشته است.
استاندار و مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری همدان در ادامه این پیام آورده اند: با این وجود انجام این رسالت خطیر بدون مشارکت و همراهی مردم و دیگر دستگاههای دولتی و غیردولتی امری محال و غیرممکن است بنابراین توجه به توسعه طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری از ضروری ‌ترین نیازهای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین محسوب می شود.
این پیام می افزاید: دولت تدبیر و امید با شناخت درست و دقیق شرایط کنونی میهن عزیزاسلامی، حفاظت از منابع طبیعی و توسعه طرح های آبخیزداری را یکی از سیاست های مهم و اصول راهبردی برای پیشرفت و تعالی میهن اسلامی مدنظرقرار داده است که این اهداف و برنامه ها در همدان نیز با جدیت پیگیری می شود.
شاهرخی و خزائی با تبریک فرا رسیدن روز ملی درختـکاری و آغاز هفته منابع طبیعی ابراز امیدواری کردند: با همکاری آحاد مردم سخت‌کوش و طبیعت دوست دیار همدان شاهد رشد و شکوفایی و سرسبزی بیش از پیش استان باشیم.
پانزدهم اسفند روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است.
2087/7526
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.