سیده منیره قوامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری برای هرگونه اقدام در خصوص املاک شهری اعم از خرید و فروش، واگذاری و اجاره ملک باید مجوز شورای شهر را دریافت کند.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین بدون توجه به این الزام قانونی 9 مورد از املاک خود را به بخش ها و موسسات دیگر واگذار کرده و اکنون باید پاسخگوی عمل خود باشد.
وی اضافه کرد: در نشست اخیر شورای شهر در بررسی این موضوع اعضای شورا تصویب کردند که سه مورد از این موسسات چون قرار داد آنها از قبل منعقد شده، واگذاری به قوت خود باقی بماند اما در خصوص پنج ملک دیگر شهرداری باید ظرف سه ماه آینده برای باز پس گرفتن آنها اقدام کند.
قوامی ادامه داد: در بین این موسسات دفتر عفاف و حجاب، بنیاد بین المللی غدیر، دفتر حجت الاسلام تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری سه موسسه ای بودند که با رای اعضای شورا قرار شد همچنان در اختیار این نهادها قرار داشته باشند اما بقیه این موسسات از جمله موسسه مهر اندیشان کوثر، انجمن بانوان سفیر، شمالی های مقیم قزوین و دفتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی باید در مدت چند ماه آینده از سوی شهرداری باز پس گرفته شود.
وی افزود: در صورت طرح قرارداد برای واگذاری این املاک در پارلمان محلی، شورای شهر برای تصمیم گیری تعلل نمی کند و حتی در صورت لزوم، بدون طرح آن در کمیسیون و با قید دو فوریت بررسی و تصویب می کند بنابراین شهرداری باید هر عملیاتی که بار مالی برای آن دارد را بر اساس قانون ابتدا با شورا در میان بگذارد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.