رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: مسابقه ایده های شهروندی در 28 مدرسه شهر قزوین از سوی این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد درافشانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این مسابقه در قالب جشنواره بزرگ شهروندی در مدارس مقطع راهنمایی، دبیرستان و مراکز آموزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: ایجاد بستر لازم برای مشارکت داوطلبانه شهروندان به ویژه نوجوانان در اداره بهتر شهر، استفاده از نظر شهروندان و جلب مشارکت آنان در توسعه و پویایی قزوین و تقویت حس تعلق خاطر شهروندان بر توسعه پایدار محلات شهری از جمله اهداف برگزاری مسابقه ایده های شهروندی بود.

این مسئول فرهنگی با اشاره به سوالات این طرح افزود: اگر شهردار قزوین بودید چه اقداماتی انجام می دادید؟ و به نظر شما مهمترین معضل و آسیب شهر قزوین چیست؟ سوالاتی بودند که دانش آموزان و شهروندان باید به آنان پاسخ می دادند.

درافشانی یادآور شد: ایده شما در رابطه با جمع آوری زباله، کاهش ترافیک سطح شهر، راهکار موجود برای تشویق مردم برای استفاده از دوچرخه، توسعه سبز و کاهش مصرف آب در پارک ها و ارائه راهکار برای جلوگیری از تخریب اموال شهری به همراه ساماندهی دست فروشان نیز از جمله سوالات مطرح شده در بخش ایده و خلاقیت از مخاطبان بود.

وی ادامه داد: همچنین پنج هزار برگه سوال مسابقه شهروند مینودری در بین دانش آموزان و هنرجویان مراکز آموزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین توزیع شده است که پس از بررسی به بهترین ایده ها جوایز نفیسی اهدا می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.