عباس صوفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه 137 حلقه اتصال مردم با شهرداری و نوک پیکان عملیات اجرایی کل شهرداری همدان است.
وی با بیان اینکه شهروندان همدانی از عملکرد شهرداری رضایتمندی 71 درصدی دارند ادامه داد: در چهار ماه گذشته 29 هزار و 18 تماس با سامانه 137 برقرار شده است.
صوفی خاطرنشان کرد: از این میزان 12 هزار و 386 تماس ورودی و 16 هزار و 632 تماس خروجی برای پیگیری کارها و اعلام رضایت شهروند از نحوه ارایه خدمات بوده است.
شهردار همدان با بیان اینکه 63 درصد کل تماس ها در حوزه خدمات شهری بوده اظهار داشت: همچنین 28 درصد تماس ها در حوزه فنی عمرانی، 6 درصد در حوزه ترافیک و 2 درصد در حوزه فرهنگی و یک درصد در خصوص نحوه برخورد پرسنل شهرداری بوده است.
صوفی گفت: بیشترین پیام های پرتکرار در این مدت شامل آسفالت، مباحث مرتبط با ساخت و ساز و سدمعبر ، پاکسازی معابر ، نصب مخزن زباله ، آبگرفتگی معابر و نصب سرعتکاه بوده است و همچنین نواحی 12گانه شهرداری همدان 92 درصد رضایتمندی در حوزه های شهرداری را به خود اختصاص داده اند.
شهردار همدان با بیان اینکه 170 وظیفه در سامانه 137 برای نواحی شهرداری تعریف شده است افزود: 50 درصد پیام ها در حوزه خدمات شهری، 40 درصد فنی و عمرانی و 10 درصد شهرسازی و درآمدی نواحی بوده است.
صوفی ادامه داد: از مجموع پیام هایی که تا امروز به مرکز 137 مخابره شده حدود 45 درصد پیام ها در حوزه نواحی ارجاع شده که 92.4 درصد رضایتمندی را نواحی 12 گانه شهرداری با توجه به تجهیز و تحویل نیروها، مسئولان بخش ها و پاکبان ها و در اختیار قراردادن گروه های فوریت و رفع نواقص تاکنون این رضایمتندی را کسب کردند.
وی اظهار داشت: ارتقای مشارکت شهروندان با تقویت نواحی شهرداری امکان پذیر است و ایجاد عدالت اجتماعی از مزیت‌های ناحیه محوری است.
شهردار همدان گفت: ناحیه محوری با هدف سرعت ، دقت و سهولت در انجام کار و تمرکز زدایی و تقسیم صحیح کار برای رفاه حال شهروندان در شهرداری همدان در حال شکل گیری است.
صوفی تاکید کرد: چشم انداز کارهای ناحیه محوری به سمت و سویی است که رضایت شهروندان را در کارهای عمرانی، فضای سبز و نظافت شهر که وظیفه ذاتی شهرداری است به دنبال دارد و به همین منظور برای افزایش رضایتمندی شهروندان به تقویت نواحی شهرداری توجه بیشتری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 500 نفر از پرسنل شهرداری همدان کارتابل را که بر روی سیستم کامپیوتر و گوشی همراه تحویل گرفته و آموزش دیدند و با همکاری خوبی که با مجموعه 137 داشتند، در مدت چهار ماه ارسال درخواست ها و پاسخ انجام می شود.
شهردار همدان تاکید کرد: در مجموع در بین تمامی معاونت ها و در بین 10 سازمان و مدیریت ها توانستیم 71 درصد رضایتمندی شهروندان را از حوزه پیام های که به سامانه 137 منعکس شده را کسب کنیم.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.