به گزارش ایرنا، سعید حسینی پور عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود افزود: این اقدام در راستای ترویج استفاده دانش آموزان از ناوگان حمل و نقل شهری و کاهش مشکلات ترافیکی در سطح شهر بندرعباس صورت می گیرد.
وی بیان داشت: آموزش ترافیک باید به صورت بنیادی و فرهنگی بین گروه‌های سنی پایین و از سطح مهد کودک، دبستان و سپس مدارس راهنمایی و دبیرستان آغاز شود.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با اشاره به این که یکی از دغدغه های والدین دانش آموزان سرویس ایمن مدارس است، اظهارداشت: خودروهایی که سرویس مدارس را انجام می ‌دهند باید نشان و علایم سرویس مدرسه در پشت شیشه خودروی آن ها نصب شده باشد.
حسینی پور افزود: اعطای مجوز به رانندگان سرویس مدارس پس از کنترل گواهینامه، سوء پیشینه و معاینه دقیق و فنی خودروها صادر می‌ شود.
وی خاطرنشان کرد: والدین دانش آموزان باید برای رفت و آمد فرزندانشان به مدرسه، باید با شرکت‌ های مجاز حمل و نقل دانش ‌آموزی که رانندگان آن ها دارای کارت ویژه «راننده سرویس مدارس» هستند، قرارداد ببندند.
این مسوول یادآورشد: یکی از وظایف شهرداری ‌ها ایجاد شرایط ایمن و تسهیل عبور و مرور شهروندان است و با آموزش صحیح و فرهنگ ‌سازی مسایل ترافیکی در بین شهروندان می ‌توانیم، شاهد کاهش تصادف و حوادث ناگوار باشیم.
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 344 هزار و 536 دانش آموز هرمزگان در قالب 14 هزار و 107 کلاس درس در دوره های مختلف تحصیلی راهی مدرسه می شوند که 13هزار و 739 نفر معلم کار تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.