مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: مسکن مهر تعادل اجتماعی و شهری شهر جدید سهند را برهم زده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عباس مصطفوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: باتوجه به اینکه یک شهر جدید همچون بدن انسان دوران کودکی، نوجوانی، میانسالی و ... دارد، افزایش جمعیت شهرهای تازه احداث شده باید به مرور زمان انجام شود که متاسفانه با احداث ۳۵ هزار واحد مسکن مهر، جمعیت شهر سهند به طور نامتوازن رشد یافته و امکانات و ظرفیت‌های این شهر هم پاسخگوی جمعیت 105هزار نفری نیست.
وی ادامه داد: رشد نامتوازن جمعیت باعث بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی در زمینه فراهم کردن مدارس برای تحصیل دانش آموزان شده است که برای رفع آن، ۲۴ مدرسه تحویل داده شده و ۹ مدرسه نیز در حال احداث است.
وی خاطرنشان کرد: رفع آسیب‌های اجتماعی با ایجاد کلانتری امکان پذیر نبوده و باید در زمینه توسعه فرهنگ و ورزش در سهند تلاش کنیم.
مصطفوی در رابطه با آخرین وضعیت آزادراه «تبریز - سهند»، گفت: طول پروژه ۲۴ کیلومتر بوده که ۹ کیلومتر آن از سمت سهند به اتمام رسیده و ۱۵ کیلومتر مابقی از سمت تبریز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. متاسفانه در گذشته پرونده‌ی تملکی برای این پروژه تشکیل نشده بود که اکنون پادگان شهید مدنی، باغات مسیر و سایر اراضی تملک شده و مسیر جاده به طور کامل آزاد است.
وی مطرح کرد: تمامی پل‌های مسیر در حال احداث بوده و مسیر چهار خطه پیشرفت ۶۷ درصدی و مسیر شش خطه پیشرفت ۵۱ درصدی دارد. بر اساس پیش بینی انجام شده تا شهریور ماه سال ۹۸ این پروژه به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.
مصطفوی در خصوص مزایای احداث این آزادراه، گفت: با تکمیل این پروژه قیمت زمین در سهند افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و انتظار می‌رود اقشار متوسط به بالا هم به سمت زندگی در سهند سوق یابند.
وی در خصوص ظرفیت‌های شهر جدید سهند، اظهار کرد: قرارگیری در محور گردشگری اسکو - کندوان، ارتفاع بالای شهر سهند و آب و هوای مناسب آن، بالا بودن کیفیت آب شرب، فاصله شهر از گسل‌ها و احتمال کم وقوع زلزله و وجود دانشگاه سراسری از ظرفیت‌های شهر جدید سهند است.
وی با اشاره به پتانسیل دانشگاه صنعتی سهند، گفت: شهر سهند روزانه میزبان ۱۷۰ عضو هیات علمی و پنج هزار دانشجوی مقطع فوق لیسانس و دکتری است، همچنین این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور بوده که در زمینه نفت و پتروشیمی برترین است، با این حال در طول این سال‌ها از ظرفیت این دانشگاه استفاده نشده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند از برنامه‌ریزی برای احداث باغ ویلاها در پنج نقطه پیش بینی شده خبر داد و افزود: خوشبختانه کمیسیون ماده ۵ از این برنامه‌ریزی حمایت کرده و احداث باغ ویلاها در پنج نقطه به ویژه فاز چهار استارت می‌خورد.
وی در رابطه با پروژه‌های راه‌اندازی قطار مابین تبریز و سهند، افزود: مشاور پروژه ایجاد قطار در مسیر آزادراه «تبریز - سهند» و مسیر ریلی «تبریز - خسروشاه - آذرشهر» را مطالعه کرده که به نظر می‌رسد مسیر قطار بهتر است و در این رابطه باید با راه‌آهن جمهوری اسلامی مذاکره و توافق شود.
مصطفوی با بیان اینکه شرکت را با 58 میلیارد تومان تحویل گرفته‌ام، ادامه داد: رشد نامتوازن جمعیت شهر سهند را با مشکلات مالی رو به رو کرده است و طبق پیش بینی تا سه سال آتی سهند دومین شهر آذربایجان شرقی از نظر جمعیت تبدیل می‌شود. 
وی در ادامه با بیان اینکه سهند را به شهر دوچرخه تبدیل می‌کنیم، گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های شرکت عمران در راستای شعار «هر شهروند یک دوچرخه» است.
وی با اشاره به اهتمام شرکت عمران برای جذب سرمایه گذار، افزود: اخیراً با دو سرمایه گذار به توافقاتی دست یافته‌ایم که تا یک ماه آینده کلنگ یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش 26 میلیارد تومان بر زمین زده می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید با اشاره به برنامه‌ریزی برای تبدیل شهر جدید سهند به شهر نشاط و سلامت، گفت: شرکت عمران شهر جدید سهند با طراحی و احداث تعداد پنج پارک، احیای پارک جنگلی و طراحی نهالستان سعی در افزایش سلامت و نشاط اجتماعی دارد.
به گفته‌ی وی، بوستان سهند که دارای بخش‌هایی نظیر آمفی تئاتر روباز، زمین ورزشی، استخر و .. است تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
گفتنی است، شهر جدید سهند در سال 1369 در فاصله 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز با وسعت 2500 هکتار مکان یابی شد. این شهر هم اکنون از لحاظ تقسیمات اداری – سیاسی در شهرستان اسکو قرار دارد و در سال 87 با تأسیس شهرداری و انتخاب شهردار به عنوان سومین شهر شهرستان اسکو مطرح شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.