معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس مصوبه‌ دولت، مقرر شده 10 درصد از درآمد کنسرت در تهران و کلانشهرها وصول و به حساب خزانه واریز شود و معادل آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد قرارگیرد تا به ادارات کل استان‌ها اختصاص یابد.

علی‌اصغر کاراندیش‎‌مروستی در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در طول دولت یازدهم و دوازدهم در سطح ملی و استانی اعتبارات بیش از دو برابر و تخصیص اعتبار به استان‌ها از ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 6 برابر شده اما هنوز کافی نیست.

وی افزود: پیگیر افزایش اعتبارات و ایجاد منابع پایدار از محل درآمدها هستیم تا بتوانیم اقدامات بهتری در حوزه فرهنگ و هنر انجام دهیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد در مجلس به تصویب نهایی رسیده؛ هم‌اکنون در حال پیش‌بینی درآمد ویژه استان‌ها و شهرستا‌ن‌ها هستیم که نباید در تهران و مراکز استان‌ها هزینه شود.

کاراندیش‌مروستی در خصوص نحوه ایجاد منابع پایدار درآمدی اضافه کرد: بر اساس مصوبه‌ای که به تازگی در دولت به تصویب رسیده، مقرر شده از مبلغ کنسرت در تهران و کلان‌شهرها 10 درصد وصول به و حساب خزانه واریز شود و معادل آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد تا به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها به غیر از مراکز استان‌ها اختصاص داده شود چرا که شهرستان‌ها با کمبود شدید بودجه مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی دارد که امسال با همکاری شورای اجتماعی به اجرای برنامه‌هایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر مالی و امکانات دولتی به ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها کمک می‌کند اما لازم است مدیران کل با برنامه عمل کنند و مدیریت داشته باشند و از تمام منابع مالی، انسانی، امکانات استان‌ها و دستگاه‌های دولتی و ظرفیت بخش خصوصی برای رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر بهره گیرند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 300 پروژه در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد در سطح کشور در حال احداث است که برخی پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالا و برخی هم پیشرفت فیزیکی پایینی دارند که برنامه‌ریزی شده نخست پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا تکمیل و به اتمام رسیده و سپس با تخصیص اعتبار، نسبت به تکمیل پروژه‌های با درصد پایین پیشرفت فیزیکی اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.