به گزارش ایرنا، فاطمه کرباسی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان با بیان اینکه فرهنگ نموداری از شخصیت مردم وابسته به آن است، افزود: تدین و روحیه خیر خواهی از شاخص های برجسته فرهنگ مردم زنجان است و نامیده شدن به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی موید چنین امری است.
وی روحیه خیر خواهی و کمک به همنوع را از دیگر ویژگی های برجسته زنجانی ها عنوان کرد و ادامه داد: وجود خیریه های بی نظیر که برخی همچون مهرانه ابعاد ملی نیز پیدا کرده اند، نمایانگر این موضوع است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده مردم این استان برای سه سال متوالی شادترین مردم کشور شده اند و در شاخص هایی همچون خوش بینی به زندگی، رضایتمندی، سطح سلامت و درآمد و تحصیلات در وضعیت مطلوبی در بین استان های دیگر قرار دارند.
کرباسی با بیان اینکه زنجان دارای رتبه دوم سرانه مطالعه در کشور است، افزود: پویش معرفی کتاب برای نخستین بار در این استان راه افتاد و مورد استقبال کتاب دوستان قرار گرفت.
کرباسی به برخی مولفه های ارزشمند رفتاری مردم زنجان اشاره و اظهار کرد: ارزش های رفتاری مردم زنجان باید از مردمِ بساز به مردمِ سازنده تغییر کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برنامه های حوزه فرهنگ و هنر این استان بر مبنای نشر و تقویت عقلانیت و فضائل انسانی و اخلاق مداری دینی، حمایت موثر از تولید، عرضه و مصرف محصولات فرهنگی، تقویت فرهنگ کار تیمی، توجه به هنر بومی، ادبیات و زبان ترکی، ترویج آداب و ارزش های بومی و تقویت رسانه ها تدوین شده است.
به گزارش ایرنا در نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، شماری از فعالان حوزه فرهنگ و هنر و نمایندگان انجمن های هنری به طرح دیدگاه ها و بیان مسائل و مشکلات پرداختند.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.