به گزارش ایرنا،این رویداد با هدف معرفی قابلیت ها و ظرفیت های کیفی شیرینی سنتی قزوین بویژه باقلوا به منظور عرضه در بازارهای داخلی و صادرات برگزار شد.
10 ایده معرفی شده به این رویداد توسط مدرسان کسب و کارهای نو و خلاقانه و تجاری سازی ایده ها انتخاب و در نهایت خالقان سه ایده برتر انتخاب و از آنها با اهدای جوایز نقدی تقدیر شد.
ایده های کسب و کار مکانیزسیون برش باقلوا، اپ شیرینی شو و بسته بندی ویژه شیرینی و باقلوا به عنوان ایده های برتر این جشنواره انتخاب شدند.
حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین در پایان این رویداد گفت: از ایده های منتخب در فاز توسعه خوشه کسب و کار شیرینی سنتی قزوین حمایت به عمل خواهیم آورد.
وی یادآور شد: در حال حاضر قرارداد توسعه خوشه شیرینی سنتی با عاملیت توسعه منعقد شده است و این استان با داشتن پیشینه بالا در تولید شیرینی سنتی و تنوع آن می تواند به قطب تولید سیرینی سالم درکشور تبدیل شود.
نزدیک به 30 نوع شیرینی سنتی در قزوین پخت می شود که یکی از آنها باقلواست.
باقلوای قزوین در 2 نوع پیچ و لوزی با ترکیباتی چون آرد، پودر پسته و بادام، هل، زعفران، روغن و تخم مرغ تولید می شود.
همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال قزوینی ها به پخت حدود 30 نوع شیرینی سنتی می پردازند.
استارت ‌آپ ویکند برنامه‌ای است که در آن گروهی از مدیران، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و صاحبان ایده دور هم جمع شده و تیم‌هایی تشکیل می‌دهند تا با ارائه نمونه اولیه‌ای از کار خود به ایجاد یک شرکت نوپا و کسب و کار جدید مبتنی بر فناوری بپردازند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.