به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی که روز گذشته برای یک نفر از سرمایه گذاران استان نخستین برگ سبز ارتباط بدون محدودیت با استاندار را صادر کرده، روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان یزد از همه مدیران استان خواست در گره گشایی از امور مربوط به سرمایه گذاری در استان جدیت و سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
وی کاهش نرخ بیکاری و بهبود شرایط بازار کار به خصوص برای قشر تحصیلکرده را با توجه به شرایط استان مورد تاکید قرار داد و افزود: حتی از دستگاه های امنیتی و نظامی استان نیز انتظار می رود از ظرفیتهای این دستگاه ها برای تسهیل سرمایه گذاری و بهبود وضعیت اشتغال و کسب و کار در استان بهره برداری کنند.
وی بدون ذکر آماری از نرخ بیکاری، آن را زیبنده استان یزد ندانست و یادآور شد: رویکرد توسعه اقتصادی در استان به گونه بوده که نیاز به جذب تعداد زیاد نیروی متخصص در آن وجود نداشته بلکه باعث ایجاد بازار کار برای نیروی کارگر و بعضا اتباع بیگانه شده و منابع انسانی توانمند و دارای تخصص استان از مواهب توسعه اقتصادی برخوردار نشده اند.
طالبی تغییر رویکرد توسعه استان یزد را از توسعه صنایع بزرگ به فعالیتهای دانش بنیان، گردشگری، تجارت الکترونیک و صنایع با فناوری بالا (هایتک) مورد تاکید قرار داد و یادآرو شد: ایجاد اشتغال از ماموریتهایی است که همه دستگاه ها در قابل آن مسئول هستند، چراکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و با توجه به تنگناهای مالی دولت باید از ظرفیتهای مردم و بخش خصوصی بیش از پیش استفاده شود.
استاندار یزد همچنین با تاکید بر پاسخگویی، شفافیت و مسئولیت پذیری مدیران استان به منظور جلب اعتماد و رضایت مردم برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه های دولت و نظام گفت: در شرایط موجود کشور بیش از هرچیز به امیدآفرینی و تقویت اعتماد عمومی نیاز دارد و در راستای تحقق ایده حکمرانی خوب، رسانه ها با عنوان بازوی این الگوی حکمرانی باید عمل کنند و با مطالبه گری مسئولان را موظف به پاسخگویی کنند.
طالبی در خصوص برخی تجمعات صنفی در مقابل استانداری نیز متذکر شد: مسئولیت هرگونه تجمع صنفی بر عهده مدیران دستگاه های متولی آن صنف است و باید در خصوص مطالبات پاسخگو باشند.
استاندار یزد هچنین با ابراز نارضایتی از بهره برداری نامناسب ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد خاطر نشان کرد: آنچه که باعث شده از این ظرفیت به خوبی استفاده نشود، محدود شدن این موضوع به چند دستگاه خاص می باشد و این در حالی است که ظرفیتهای مناسبی از این طریق برای توسعه گردشگری در استان ایجاد شده است.
طالبی ثبت جهانی زیلوی میبد را فرصت دیگری برای استان یزد دانست که باعث رونق یکی از هنر صنعتهای رو به افول استان شده و استفاده حداکثری از میراث فرهنگی و صنایع دستی را برای رونق صنعت گردشگری مورد تاکید قرار داد.
رییس شورای برنامه ریزی استان یزد همچنین از دستگاه های اجرایی استان خواست با رویکرد برنامه محوری، برنامه های سال 98 و چشم انداز هر دستگاه را تا پایان دولت را حداکثر تا 20 اسفندماه امسال به استانداری ارائه کنند.
طالبی همچنین در آیین معرفی معاون سیاسی استانداری یزد در شورای اداری، اظهار کرد: شاخص های امنیت استان در پنج سال اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و استان یزد در این زمینه ارتقاء قابل توجهی را در بین استانهای مختلف کشور شاهد بوده است.
وی ادامه داد: امنیت در سایه ایجاد آرامش و انسجام محقق می شود و انتخاب معاون سیاسی با لحاظ ملاحظات مختلف و شرایط استان صورت گرفته و مهمترین انتظار از این حوزه پرداختن به کاهش آسیبهای اجتماعی، رصد و ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، ساماندهی اتباع بیگانه و ایجاد تحرک در زمینه های مختلف اجتماعی با استفاده از ظرفیت نخبگان و همه جریانهای سیاسی استان است.
در این نشست احمد ترحمی بهابادی که با صدور حکم از سوی وزیر کشور به عنوان معاون سیاسی استانداری یزد منصوب شده بود، معرفی شد.
پیش از انتصاب ترحمی به عنوان معاون سیاسی استاندار یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد مسئولیت این معاونت را برای مدت حدود 5 سال عهده دار بود.
6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.