به گزارش ایرنا آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، افزود:
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی رضاخان، محمدرضا شاه، آمریکا و انگلیس بر ما مسلط بودند و بر ایران سلطه داشتند، تصریح کرد: شرایطی که پیش از انقلاب در کشور حاکم بود، اگر می‌خواستیم بر اساس آیات قرآن عمل کنیم، باید انقلاب می‌کردیم.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در سوره بقره، خداوند ولی مؤمنان معرفی شده است و با وجود چنین آیاتی، شایسته مؤمنان نبود که کشور در دست غرب زدگان، سلطنت طلبان و اجانب باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: این خداوند است که انسان‍‌ها را از ظلمت، فقر، جهل، ضعف، ناتوانی و وابستگی به دیگران بیرون می‌آورد و به عزت، استقلال، آزادگی، خلاقیت، آبرو و کرامت می‌رساند.
وی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرموده اند اگر مسلمانی روزگار خود را بگذراند اما برای حمایت از مسلمان‌ها جدیت، اهتمام و عزمِ جزم نداشته باشد، مسلمان محسوب نمی‌شود افزود: اگر به معنای انسانی به مسأله نگاه کنیم نمی‌توانیم به راحتی از کنار مشکلات انسان‌های ضعیف و مستضعف عبور کنیم و انسانیت حکم می‌کند که به انسانهای ضعیف و حتی حیوانها و گیاهان نیز کمک شود.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند اگر مسلمانی بشنود، مومن یا غیر مومنی از او طلب یاری و کمک کند و به یاری او نرود، مسلمان نیست و ما اگر انقلاب نمی‌کردیم، نمی‌توانستیم رسالت های دینی را محقق کنیم.
وی اظهار کرد: خداوند در آیه 25 سوره حدید می‌فرماید، پیغمبران را با دلایل روشن فرستادیم و کتاب و ترازوی سنجش قرار دادیم تا مردم بر اساس موازین الهی و کتاب خدا، برای تحقق قسط و عدل حرکت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: برنامه دین اینگونه است که جامعه با اختیار در مسیر تحقق قسط و عدل حرکت کند چون با بخش‌نامه و اجبار نمی‌توان قسط و عدل را اجرا کرد و اگر انقلاب تحقق نمی‌یافت، درک و تحقق این آیات دشوار بود.
آیت‌الله عابدینی با طرح این سؤال که باید ببنیم امروز در چه مرحله‌ای قرار داریم، گفت: زمانی که نوح کشتی می‌ساخت، آنهایی که از آینده و چشم‌انداز رسالت حضرت نوح بی‌خبر بودند، او را به سخره می‌گرفتند.
وی بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز در بیابان‌های قم کشتی انقلاب را ساخت و در همان زمان نیز برخی ایشان را سرزنش می‌کردند که در آن شرایط نمی‌توان انقلاب کرد اما امام با تکیه بر خداوند انقلاب را با قدرت پیش برد و به پیروزی رساند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انقلابیون در دوران انقلاب اسلامی زیر شکنجه‌های رژیم شاهنشاهی قرار می‌گرفتند و امروز باید خداوند را شکرگزار باشیم که انقلاب به پیروزی رسید و از آن شرایط رهایی پیدا کردیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب به نقطه‌ای محکم رسیده است و به میزانی از توان و قدرت دست یافته که موشک‌های نقطه زن ما تروریست‌ها را در سوریه مورد هدف قرار می‌دهند.
وی عنوان کرد: باید خداوند را سپاسگزار باشیم زیرا پس از انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های بسیار عظیمی دست پیدا کرده‌ایم و قرار است انقلاب ما به حکومت عدل منجی عالم بشریت (عج) متصل شود و باید خودمان را لایق و شایسته ظهور امام عصر (عج) کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.