به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در بازدید از دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان قزوین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه وحدت و همدلی ملت، عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: وحدت و همدلی مردم ایران در دوران انقلاب از جنس توحیدی بود و به همین خاطر همه اقشار اجتماعی جان خودشان را برای یکدیگر فدا کردند.
امام جمعه قزوین در ادامه به نقش پررنگ رهبر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: امام راحل (ره) عامل سوم در پیروزی انقلاب اسلامی بود که توانست با روشنگری مردم را در مسیر انقلاب قرار دهد و در مقابل کشورهای ظالمی که تحت حمایت رژیم ستمشاهی بودند ایستادگی کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به چهارمین عامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به واسطه کنار هم قرار گرفتن این سه عامل، خداوند عامل چهارمی به نام امدادهای غیبی را به یاری ملت ایران فرستاد و در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
وی با بیان اینکه اگر امدادهای غیبی به یاری ما نمی‌آمد، انقلاب به پیروزی نمی رسید، تاکید کرد: حمله طبس یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های نظامی، با پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات نظامی بود که با امداد غیبی شکست خوردند.
آیت‌الله عابدینی در ادامه با بیان اینکه علم با عمل کامل می‌شود، بیان کرد: هر دانشی که به صورت تئوری فرا می‌گیریم باید وارد عرصه عمل شود تا بتواند به صورت عینی و واقعی درهای بسته را به روی انسان باز ‌کند.
امام جمعه قزوین در ادامه به تشریح روایتی در خصوص علم و عمل پرداخت و گفت: طبق روایات اگر انسان به آنچه که می‌داند عمل کند، خداوند دانش و علمی که نمی‌داند را به او می‌آموزد.
وی خاطرنشان کرد: باید باور کنیم که علوم منشا الهی دارند و علامه حسن‌زاده‌آملی می‌فرمایند علم از ناحیه خدا است و خداوند علم را به انسان می‌دهد و به انسان می‌آموزد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در نگاه دینی علم واقعی الهامات الهی است و آموزگار و کتاب زمینه‌ساز علم هستند تا بستر فراگیری علم را به وجود ‌آورند.
آیت‌الله عابدینی افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند علم نوری است که خدا در دل هر بنده‌ای که لایق باشد قرار می‌دهد و هر کسی در خود لیاقت ایجاد کند می تواند از علم الهی بهره مند شود.
وی با بیان اینکه علم حقیقی با منش الهی را آدم‌ها نمی‌توانند دریافت کنند، مگر آن که پاک باشند، گفت: باید محیط زندگی و کار خود را پاک نگه داریم تا بتوانیم شایسته دریافت علم الهی باشیم.
امام جمعه قزوین اظهار داشت: در متون دینی تاکید شده است هر کسی چهل شبانه روز خود را برای خدا خالص کند و از معصیت دور نگه دارد، چشمه‌های حکمت از قلبش به جوشش در می‌آید و بر زبانش جاری می‌شود بنابراین باید با پاک نگه داشتن خود شایستگی دریافت علم الهی را کسب کنیم.
9925*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.