مسعود حق لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر تغییر نگرش در مدل حمل و نقل مسافر و کالا افزود: براساس آمارهای موجود 75 درصد از تلفات و سوانح جاده ای در آزادراه ها و بزرگراه ها یعنی جاده های تازه تاسیس و دارای استانداردهای لازم روی می دهد.
وی ادامه داد: به نظر می رسد تمامی اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آمار سوانح نظیر حضور فیزیکی پلیس در راه ها، نصب سامانه های الکترونیکی و ایمن سازی جاده ها انجام شده اما متاسفانه همچنان شاهد تلفات و سوانح بی شمار جاده ای در کشور و استان هستیم.
این مسئول با اشاره به توسعه شبکه ریلی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، افزود: این اقدامات برای تسهیل در تردد و ایمنی جان مسافران انجام شده اما متاسفانه به دلیل فرهنگ سازی ضعیف، استفاده از اینگونه وسایل حمل و نقل هنوز با استقبال مسافران و صاحبان کالا روبرو نشده است.
حق لطفی میزان جا به جایی مسافران از طریق شبکه ریلی را حدود 9 درصد اعلام کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 25 تا 30 درصد برسد.
به گفته وی، میزان حمل و نقل مسافر بین شهری از طریق ریل در کشورهای پیشرفته تا 40 درصد و در حمل و نقل درون شهری تا 70 درصد انجام می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه استفاده از وسایل نقلیه عمومی به خصوص در حوزه ریلی باید به یک فرهنگ در کشور و استان تبدیل شود، یادآور شد: استان قزوین خوشبختانه طی چند سال گذشته با توسعه خطوط ریلی مناسبی همراه بوده تا جایی که بهره برداری از خط آهن قزوین - رشت تا پایان امسال و اتمام پروژه 2 خطه شدن راه آهن قزوین - تهران و قزوین - زنجان تا سال آینده از جمله طرح های انجام شده در این زمینه هستند.
8054*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.