مسعود حق لطفی روز سه شنبه در جلسه بررسی مطالعات توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی شهر قزوین (TOD) اظهار داشت: موضوع کیفیت زندگی و حرکت در داخل شهرها به عنوان 2 مولفه مورد تاکید مدیران ارشد قبلی وزارت راه و شهرسازی بود که خوشبختانه در اولویت سیاست های مدیران جدید این وزارتخانه نیز قرار دارد.
وی با بیان اینکه مدیران جدید وزارت راه و شهرسازی نگاه مثبت و ویژه ای به طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) داشته، تاکید کرد: خوشبختانه این پروژه در قزوین به عنوان پایلوت این طرح مورد توجه دستگاه های ذیربط از جمله استانداری و شهرداری قرار داشته و هماهنگی لازم نیز در جهت آن به انجام رسیده است.
وی ادامه داد: به دنبال طرح تفصیلی، طرح جامع ترافیک شهر قزوین نیز از سال 90 آغاز شد و در ادامه نیز خوشبختانه با روی کار آمدن طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، مشاور آن که سابقه خوبی نیز در پروژه های شهری و شهرداری دارد، روند کار مطالعاتی آن را تاکنون توانسته خوب پیش ببرد.
به گفته وی، یکی از نقاط قوت در طرح حمل و نقل همگانی (TOD) که از سوی مشاور آن ارایه شده، انجام عملیات پروژه در یک برنامه زمان بندی شده سریع مدت، میان مدت و بلند مدت می باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه در استان قزوین علی رغم ارایه طرح های مطالعاتی، بسیاری از آنها با وجود هزینه کرد به مورد اجرا گذاشته نشده اند اما به نظر می رسد پروژه توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی مورد توجه مسئولان عالی استان و دستگاه های مربوطه قرار گرفته است.
طرح TOD رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است و بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.