به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز یکشنبه در رقابت های پایانی مسابقه حرفه ای اتوبوس شهری اصفهان و حومه که در توقفگاه شهید حجاریان برگزار شد، افزود: طرح هایی نظیر احداث ایستگاه های اتوبوس در نزدیکی ایستگاه های قطار شهری تا حد زیادی سرعت جابجایی مسافران و دسترسی راحت آنان به خدمات را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۴۰ تا ۶۵ هزار نفر از قطار شهری اصفهان استفاده می کنند و افزایش این شمار تا یکصد هزار نفر تا حد زیادی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تاثیر دارد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در طول یک ماه آینده بیش از یکصد برنامه در حوزه حمل و نقل عمومی با هدف ارتقای سطح فنی، ترافیکی، حمل و نقل و آموزش، سطح خدمات و جلب رضایت شهروندان اجرا خواهد شد.
نوروزی اظهارداشت: با ادامه این فعالیت ها شاهد ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود البته این امر مشارکت بیشتر شهروندان را می طلبد، زیرا استفاده بیشتر از اتوبوس، تاکسی و مترو و بکار نبردن وسایل نقلیه شخصی تاثیر مستقیم در کاهش آلاینده ها خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه قرار است پایانه‌ های مسافربری جدید دیگری باید به پایانه‌های موجود اصفهان افزوده شود، ادامه داد: این اقدام با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان و استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام خواهد شد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه رویکرد این مجموعه استفاده تمام مردم از وسایل نقلیه عمومی است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس راه اندازی اتوبوس های واحد معلولان در دستور کار قرار گرفته، تاکنون 2 دستگاه از آن ها طراحی و تولید شده و این میزان افزایش خواهد یافت.
نوروزی با اشاره به برگزاری مسابقه حرفه ای رانندگی با اتوبوس شهری بیان کرد: این مسابقه برای نخستین بار در ایران انجام می شود و شاید در خاورمیانه نیز بی سابقه بوده است و از لحاظ استاندارد در سطح بالایی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: افتخار می ‌کنیم رانندگانی با فرهنگ، با شعور، با تجربه و دارای دانش لازم در این عرصه فعالیت می‌کنند، البته رفع نواقص و اشکالات فنی ناوگان با مشارکت سازندگان اتوبوس ها ضروری است.
به گزارش ایرنا، نخستین دوره مسابقه حرفه ای اتوبوس شهری اصفهان و حومه با حضور 300 راننده اتوبوس واحد اصفهان و حومه طی چهار روز برگزار شد که در پایان سید احسان موسوی به مقام نخست رسید، حسن کریمی در جایگاه دوم قرار گرفت و ساسان عباسی رده سوم را به خود اختصاص داد.
در کلانشهر اصفهان بیش از یکهزار و 300 اتوبوس واحد شهری جابجایی مسافران را انجام می دهند.
6020/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.