زهرا غلامرضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خدمات به افرادی اختصاص می یابد که حداقل یک سال از زمان ترک اعتیاد آنها گذشته باشد.
وی اضافه کرد: این افراد پس از طی کلاس های آموزشی آماده سازی شغلی و دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای به بانک های عامل معرفی شده و از تسهیلات قرض الحسنه 50 تا 200 میلیون ریالی با سود کم برای ایجاد شغل بهره مند می شوند.
غلامرضایی با بیان اینکه پس از ایجاد شغل نیز تمام خدمات و عملکرد آنها مورد نظارت بازرسان قرار می گیرد، گفت: در سال جاری 80 معتاد بهبود یافته در قزوین و 40 نفر نیز در سایر شهرستان ها با گذراندن این دوره ها برای آماده سازی در مشاغل مختلف و دریافت مدارک به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی گفت: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده های آنها و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح های کارفرمایی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار بهزیستی قرار دارد.
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی قزوین افزود: بیکاری و نداشتن شغل یکی از دلایل افت انگیزه و بازگشت دوباره این افراد به سمت مصرف مواد مخدر است، بنابراین پرداخت تسهیلات و آموزش به بهبود یافتگان می تواند زمینه بسیار موثری برای پیشگیری از بازگشت آنها به این بلای خانمان سوز باشد.
غلامرضایی افزود: سازمان بهزیستی در سه حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر برنامه های مختلفی را برای کنترل و حل مساله اعتیاد اجرا می کند.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.