حمید رضا الوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 160 معتاد متجاهر به کمپ های ماده 15 ارجاع شده و 54 نفر نیز در مرکز ماده 16 پذیرش شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال مسئولیت مرکز ماده 16 ترک اعتیاد به بهزیستی واگذار شده و با رویکرد درمان و بازتوانی معتادان در حال فعالیت است.
الوند با بیان اینکه کمپ ماده 16 همدان ظرفیت پذیرش 100 بیمار را دارد، افزود: افزایش ظرفیت این مرکز ضروری است و با قول های مساعد استانداری امیدواریم ظرفیت این مرکز را با احداث یک سوله افزایش دهیم.
مدیرکل بهزیستی همدان به بازدید اخیر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از کمپ ماده 16 اشاره کرد و افزود: وی از خدمات دهی مطلوب بهزیستی ابراز رضایتمندی کرد و خواستار پررنگ شدن برنامه های پیشگیری از اعتیاد در مجموعه بهزیستی شد.
الوند با تاکید بر حمایت خانواده و اجتماع از معتادان بهبود یافته، خاطرنشان کرد: اشتغال و پذیرش معتادان بهبود یافته نیازمند عزم همگانی است.
وی اضافه کرد: برای درمان معتادان هیچ کمبود و محدودیتی نداریم، اما برای دوران پس از بهبودی باید برنامه ریزی شود تا رهایی یافتگان دچار لغزش نشوند.
مدیرکل بهزیستی همدان به فعالیت 43 کمپ ترک اعتیاد در سطح استان اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از معتادان در این مراکز موفق به ترک وابستگی خود می شوند، اما دوباره به مصرف مواد گرایش پیدا می کنند.
طرح ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر و فاقد مکان و سرپناه در نقاط آلوده شهرهمدان از هفته گذشته با کمک نیروهای انتظامی و نهادهای حمایتی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.