به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز شنبه در کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: این اقدام با هدف حمایت مالی و تشویق مصرف کنندگان مواد مخدر برای ترک اعتیاد در طول ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اینک 14 مرکز اقامتی میان مدت غیر دولتی ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی در شهرستان های مختلف این استان دایر است که به صورت غیر دارویی برای بهبود افراد مصرف کننده مواد مخدر فعالیت دارند.
مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه تمامی این مراکز غیر دولتی هستند، گفت: هزینه درمان ترک اعتیاد برای هر دوره 30 روزه اقامت در این مراکز 6 میلیون و 710 هزار ریال است که بهزیستی به متقاضیان ترک مواد مخدر نیازمند با اولویت مددجوی بهزیستی یا کمیته امداد تا 2 میلیون ریال در قالب یارانه درمان، پرداخت می کند.
همتی به دیگر برنامه های دهه فجر در حوزه پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت نمایشگاه عکس پیشگیری از اعتیاد در مرکز استان برگزار می شود.
وی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بهبود یافتگان در شهرستان های چرداول و بدره را از دیگر برنامه ها در دهه فجر امسال عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، طی 9 ماهه امسال در مجموع 2 هزار و 500 نفر برای بهبود و ترک اعتیاد به مواد مخدر به 14 مرکز بهزیستی مراجعه کرده اند.
25 هزار نفر در استان 580 هزار نفری ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
اداره کل بهزیستی استان ایلام در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری و اشتغال و مشارکت های مردمی به عموم مردم نیز خدمات خود را ارائه می کند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.