مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت 116 نوع مهد کودک در استان گفت: از این تعداد، 69 مهدکودک شهری است.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، کودکی را مهم‌ترین دوران شکوفایی انسان و اساسی‌ترین پایه برای تامین سلامت در دوره‌های بعدی زندگی از لحاظ جسمانی، روانی و شخصیتی بیان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر رشد همه جانبه کودکان، عوامل محیطی است.

وی افزود: تجارب و بازخوردهایی که کودک از محیط خود دریافت می‌کند و ارتباط و تعاملی که با محیط دارد، رشد و آموزش او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه صدور پروانه فعالیت مهدکودک برعهده سازمان بهزیستی نهاده شده،  ادامه داد: بهزیستی برنامه‌هایی را طی سالیان متمادی پایه‌ ریزی کرده که در آن مهد کودک ها با هدف کمک به رشد همه جانبه و رشد استعدادها و علایق کودکان در زمینه های جسمی و حرکتی ، تقویت حافظه ، دست ورزی جسورانه ، هماهنگی بین اعضای مختلف بدن ، رشد خلاقیت ناب فعالیت کنند.

وجود 25 مهدکودک حاشیه در قزوین

وارثی اضافه کرد: شهرستان قزوین دارای 45 مهدکودک شهری، یک مهدکودک شبانه‌روزی، 16 مهدکودک حاشیه، 12 مهدکودک روستایی و دو مهدکودک است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آوج دارای یک مهدکودک شهری و شهرستان تاکستان دارای 10 مهدکودک شهری و یک مهدکودک روستایی است.

این مسئول اذعان کرد: شهرستان البرز دارای 9 مهدکودک شهری، 6 مهدکودک حاشیه و چهار مهدکودک روستایی و یک مهدکودک است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: شهرستان آبیک سه مهدکودک شهری و شهرستان بوئین‌زهرا یک مهدکودک شهری، سه مهدکودک حاشیه و یک مهدکودک روستایی دارد.

وارثی

طرح‌های اجرایی در مهاد کودک قزوین

وارثی تعداد کودکان پذیرفته شده در مهاد کودک استان قزوین را 5 هزار و 861 کودک ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد 4 هزار و 807 کودک در مهاد کودک شهری و یک هزار و 54 کودک در مهاد کودک روستایی پذیرفته شده‌اند.

وی با اشاره به طرح‌های اجرایی درمهاد کودک استان قزوین توضحی داد: به منظور افزایش سلامت جسمی و روانی نونهالان و کودکان هر ساله سه  طرح مهم پیشگیری،با موضوع غربالگری اضطراب و شنوائی کودکان 3 تا 5 سال وغربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 6-3سال در مهاد کودک انجام می‌شود.

این مسؤول افزود: طرح پیشگیری از اعتیاد هم در مهاد کودک در قالب برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع مضرات سیگار و اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، نصب ماکت سیگار در تابلو اعلانات مهدهای کودک و توزیع پکیج آموزشی و  بازی مینچ در مهاد کودک جهت آموزش پیشگیری از اعتیاد به کودکان اجرا می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین تهیه فیلم و اجرا ی سرود با مضمون «شکایت از سیگار کشیدن بابا»، داستان گویی کودکان در خصوص سیگار و موادمخدر و تهیه بروشور آموزشی و برگزاری جلسات آموزشی با موضوع اعتیاد به مواد مخدر توسط کارشناسان بهزیستی از دیگر برنامه‌های طرح پیشگیری از اعتیاد بیان کرد.

وارثی یادآور شد: طرح یک وعده غذای گرم ویژه مهاد کودک روستایی وحاشیه شهری هم اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.