نعمت ملکی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال های گذشته پنج درصد از اعتبارات ابلاغی در بحث اشتغال بکار معتادان بهبود یافته اختصاص می یافت که با توجه به تجارب کسب شده؛ تصمیم بر این شد که امسال محدویتی در این زمینه وجود نداشته باشد.
وی اظهار کرد: بر این اساس در سال گذشته 133 نفر از معتادان بهبود یافته این اداره کل توسط اداره کل فنی و حرفه ای مهارت های لازم را فرا گرفته اند که این کار با توجه به قرار داد بین سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای انجام می گیرد.
ملکی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن طی مدت یاد شده کمک هزینه بیمه پردازی (خویش و کار فرمایی) برای این تعداد معتاد بهبود یافته به مبلغ 387میلیون ریال و تسهیلات 85 میلیاردریالی اشتغال این اداره کل در سال گذشته نیز 9 میلیارد و 630 میلیون ریال آن به این قشر تخصیص یافت.
وی بیان کرد: متاسفانه کار فرمایان برای اشتغال معتاد بهبود یافته، اعتماد نمی کنند و بر این باورند که این افراد باید معتاد باشند،تا مورد پذیرش قرار بگیرند.
این مسئول ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد بیشتر معتادان بهبود یافته را شاغلان صنعتی تشکیل می دهند و نتیجه گیری ها نیز بیانگر آن است که برای توانمندسازی این قشر باید حمایت های لازم انجام گیرد.
معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل در سال جاری، محدودیتی در پذیرش معتادان بهبود یافته این حوزه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 23 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند که از این تعداد هفت هزار خانوار مستمری بگیر و بقیه از خدمات موردی این سازمان بهره مند می شوند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.