نعمت ملکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات ابلاغی اشتغال مددجویان بهزیستی استان طی امسال و در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی دارد که امیدواریم با همکاری بانکهای برنامه های این حوزه محقق شود.
وی یادآوری کرد: این در حالی است که سال گذشته 85 میلیارد ریال از محل بند د تبصره 16 قانون بودجه کشور و بانک مرکزی به استان اعتبار ابلاغ شد که با همکاری 12 بانک عامل تسهیلات چهار درصدی تا سقف 200 میلیون ریال به متقاضیان واجد شرایط داده شد.
این مسئول ادامه داد: از مجموع اعتبار ابلاغی بانک مرکزی به اشتغال بهزیستی استان در سال گذشته 65 میلیارد و 750 میلیون ریال از طریق بانک های عامل تخصیص داده شد .
به گفته ملکی طی مدت یاد شده 597 طرح به بانک های عامل معرفی شد که در نهایت تسهیلات به 537 طرح پرداخت شد که عملکرد خوبی بود.
معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه بهزیستی استان زنجان ادامه داد:در این راستا بانک های عامل برای 537 طرح 57 میلیارد و 530 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کردند که عملکرد مناسب و رضایت بخشی را رقم زد.
وی بیان کرد: بانک ملی در بین بانکهای عامل بهترین عملکرد و بیشترین اعتبار اختصاصی 29 میلیارد ریالی را بخود اختصاص داد که از 269 طرح معرفی شده به این بانک 259 طرح تسهیلات پرداخت شد.
این مسئول افزود: این بانک عامل برای این تعداد طرح یاد شده 27 میلیارد و 800 میلیون ریال پرداخت کرد که امسال نیز بر همکاری های لازم در این حوزه تاکید کردند.
ملکی افزود: بر این اساس سال گذشته از محل پرداخت تسهیلات بانکی 537 نفر از مددجویان این اداره کل شاغل شدند و برای تحقق این مهم فرآیندی بنام پرونده آماده سازی شغلی و کارهای مشاوره دقیق توسط کارشناسان مربوطه انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: طی مدت یاد شده 193 نفر از گروههای هدف این اداره کل از سایر منابع شاغل شدند و در مجموع سال گذشته730 مورد عملکرد اشتغال بهزیستی استان بود.
ملکی یادآوری کرد: برش استانی اعلام شده از سوی بهزیستی کشور462 شغل بود که تعامل بانک های عامل و اعتبارات لازم رشد 180 درصدی رادر خوزه اشتغال رقم زد.

**صیانت و پایداری سازی مشاغل انجام می گیرد
این مسئول ادامه داد: یکی از سیاست های این اداره کل برای ایجاد اشتغال برای گروههای هدف صیانت و پایداری مشاغل است که با روش بیمه پردازی از طریق خویش فرمایی و کار فرمایی انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: در این راستا پارسال بیش از هفت میلیارد ریال از از طریق منابع کشور و سه میلیارد ریال از سایر اعتبارات حق بیمه تخصیص یافت که در مجموع یک میلیارد ریال پرداخت شد.
ملکی خاطر نشان کرد:حق بیمه به عنوان سیاست مشوق، به مدت پنج سال به مددجوی شاغل از طریق کار فرمایی و یا خویش فرمایی پرداخت می شود.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.