رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی قانون تقسیمات کشوری دلیل تاخیر در ارتقای روستاهای زیاران و قشلاق به شهر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی در دیدار با مردم  تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک اظهار کرد: منابع آبی استان قزوین محدود است و بسیار در مضیقه هستیم و در حال حاضر 102 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی خط آهن قزوین به رشت به دلیل اینکه خط ریلی و ترانزیتی محسوب می‌شود،عوارض و عواید آن نصیب استان قزوین می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرونده شهر شدن روستای قشلاق  در دولت قبل بسته شده بود و دولت جدید بازنگری آن را آغاز کرده است.

محمدی اضافه کرد: علت تاخیر در رسیدگی به پرونده شهرشدن روستاهای زیاران و قشلاق، تعطیل شدن قانون تقسیمات کشوری طی 4 سال بوده که سه مرتبه به تعطیلی آن اعتراض کردم و این قانون 1.5 سال است که به راه افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: نظر گروه کارشناسی کشور برای شهر شدن روستاهای زیاران و قشلاق مثبت است و حتما نظر استان قزوین را پیگیری می‌کنیم تا به وزارت کشور برود و پس از پیگیری به نتیجه برسانیم.

این مسئول اذعان کرد: راه اصلی روستای قشلاق باید به بلوار تبدیل شود که سه میلیارد ریال هم از محل  قیر یارانه‌ای در سفر رئیس جمهور به استان قزوین برای راه‌های روستایی 230 میلیارد ریال اعتبار قول داده شده بود که تاکنون پولی به دست ما نرسیده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: برای هر کیلومتر راه، بین 4 تا 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و قول ما به مردم در زمینه بهسازی و آسفالت روستاها بر مبنای قول مسؤولان کشوری است و در این زمینه کوتاهی نکرده‌ایم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ممکن است شهر شدن روستاهای قشلاق و زیاران به تاخیر بیفتد اما بر اساس قول مسئولان وزارت کشور با مطرح شدن این موضوع در هیأت دولت، پیگیری می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.