نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به ایرنا گفت : وزیر کشور روز گذشته در ابلاغیه ای به محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان موافقت خود را با تبدیل روستای بیده مرکز بخش دناکوه سمیرم به شهر اعلام کرد.
اصغر سلیمی افزود: ارتقای این روستا به شهر با توجه به موقعیت آن در بخش دناکوه و پادنای بزرگ سمیرم و همچنین تعدد روستاهای اطراف آن محقق شده است.
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در ابلاغیه وزیر کشور به مهرعلیزاده استاندار اصفهان آمده است : در اجرای ماده 1 قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به مطالعات کارشناسی با پیشنهاد آن استانداری مبنی بر تبدیل روستای بیده مرکز بخش دناکوه شهرستان سمیرم به شهر موافقت می شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود : اقدامات لازم برابر قانون و مقررات موجود انجام و مراتب اعلام شود.
روستای بیده طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 دارای یکهزار و 618 نفر جمعیت شامل 439 خانوار است که با احتساب جمعیت روستاها و عشایر اطراف آن به حدود هشت هزار جمعیت می رسد.
این روستا تا مرکز شهرستان سمیرم 114 کیلومتر و تا مرکز استان 274 اصفهان کیلومتر فاصله دارد و یکی از نقاط سکونت عشایر بویژه تیره های فارسیمدان و عمله در 6 ماه اول سال است.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.