رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه موظف است لوایح برنامه های توسعه و بودجه عمومی کشور را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد، گفت: تاکنون با گذشت 5 دوره از فعالیت شوراها این قانون اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها صبح امروز پنجشنبه در محل قدیمی مجلس شورای اسلامی برگزار و ابتدا مرتضی الویری رئیس شورای عالی استانها در سخنانی اظهار داشت: بر اساس قانون، مسئولیت آموزش شوراها با سه نهاد صداوسیما، وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها می‌بایست متمرکز به شورای عالی استان‌ها باشد که دو نهاد دیگر در انجام وظایف خود در این موضوع مهم کوتاهی می‌کنند لذا لازم است این مسئله در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه موظف است یک نسخه از پیش‌نویس لوایح برنامه‌های توسعه و بودجه عمومی کشور را پس از تهیه در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد. این شورا نیز پیشنهادات اصلاحیه خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کند.

الویری ادامه داد:‌ با وجود اینکه پنج دوره از فعالیت شورای عالی استان‌ها می‌گذرد ولی این قانون اجرایی و عملیاتی نشده است. باید متذکر شوم در صورتی که این مهم در لایحه سال 98 اجرا نشود برنامه بودجه عمومی کشور دارای اشکالات ساختاری خواهد بود و به آن ایراد حقوقی وارد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.