به گزارش ایرنا، مهدیه سادات قافله باشی شنبه شب در نشست صحن علنی پارلمان محلی قزوین افزود: در بودجه 97 شهرداری برای خرید و تملک منازل عارف قزوینی و شهیدان رجایی و قدرت الله چگینی اعتباری تصویب شد که تاکنون تنها تملک خانه شهید چگینی انجام شده و برای 2 خانه دیگر هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: خانه این 2 شخصیت بزرگ قزوین در محله بلاغی و مولوی واقع شده و انتظار می رود هرچه زودتر شهرداری در تملک آنها اقدام کند.
قافله باشی ادامه داد: با خرید، تملک و بازسازی خانه های مشاهیر و مفاخر قزوین ضمن حفظ و نگاهداری از این بناهای ارزشمند تاریخی، گامی بسیار مهم در مسیر معرفی هویت فرهنگی استان و کشور نیز برداشته می شود.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این رابطه اظهار داشت: به نظر می رسد ابتدا بازدیدی از منازل این مشاهیر و وضعیت آنها توسط اعضای شورای شهر انجام و سپس مقدمات خرید آنها به شهرداری ابلاغ شود.
حکمت الله داودی تاکید کرد: این افراد از شخصیت های فاخر و شاخص استان و کشور هستند که باید برای معرفی آنها تلاش های بیشتری صورت پذیرد.
محسن حق شناس، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست از عارف قزوینی و شهیدان رجایی و چگینی به عنوان هویت و سمبل این شهر یاد کرد و گفت: بر همین اساس باید با خرید خانه این اشخاص مشهور و معرفی آن به شهروندان از سوی شورا و شهردای اقدامات لازم صورت گیرد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.