به گزارش ایرنا منطقه سلیچ واقع در ورودی شهر آبادان به نمادی از محرومیت، بی سر و سامانی، انباشت زباله و خانه های مخروبه تبدیل شده و تنها نام شهر را یدک می کشد چرا که به روستا بیشتر شبیه است.
آبادانی منطقه سلیچ آبادان نیازمند نگاه جامع شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند است. چرا که این منطقه سالهاست که از شاخص هایی چون عمران شهری و دیگر زیر ساخت ها محروم مانده است.
گله مندی از عملکرد شهرداری در بخش های مختلف عمرانی و خدماتی و پیگیری شورای اسلامی شهر تنها مطالبه اهالی منطقه سلیج آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی می باشد.
یکی از اهالی منطقه سلیچ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیش از 80 درصد خیابان های این منطقه فاقد زیرساخت های شهری است و در زمان بارندگی این منطقه به باتلاق تبدیل می شود.
وی که خود را مجید عیدانی معرفی کرد اظهار داشت: با گذشت سالها از پایان جنگ تحمیلی در منطقه سلیچ هنوز آثار خرابی ناشی از جنگ در این منطقه احساس می شود.
این شهروند آبادانی اظهار داشت: انباشت نخاله و زباله در کنار خیابان های فاقد آسفالت زندگی در این منطقه را برای اهالی سلیچ سخت کرده است.
یکی دیگر از اهالی منطقه سلیچ نیز گفت: شهرداری آبادان خیابان کشی و آسفالت این منطقه را بطور کلی کنار گذاشته و تنها به چند نقطه مرکزی شهر توجه می کند.
حسین آلبوغبیش اظهار داشت: این منطقه از پایان جنگ تحمیلی تاکنون مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و 30 سال است که هیچ زیرساختی در این منطقه اجرا نشده است.
وی افزود: در حالیکه بارش باران همواره سبب خوشحالی مردم می شود اما در منطقه سلیچ یکی از نگرانی های اهالی به دلیل وضعیت نامناسب زیر ساخت ها بارندگی است.
این ساکن منطقه سلیچ اظهار داشت: شهرداران قبلی آبادان برای این منطقه کوچکترین امکاناتی مهیا نکردند ولی انتظار می رود شهردار فعلی که از جوانان بومی این شهر است نگاه جامع و ویژه تری به این منطقه محروم شهری داشته باشد تا اهالی سلیچ هم شهرنشینی را احساس کنند.
وی افزود: آب گرفتگی معابر در زمان بارندگی از جمله مشکلات این منطقه بوده که باید از سوی مسئولان شهری برطرف شود.
یکی دیگر از ساکنان منطقه سلیچ با بیان اینکه اهالی این منطقه بیشترین مشارکت را در انتخابات شورا داشته اما از کمترین خدمات شهری بهره مند می باشند گفت: این منطقه با وجود جمعیت قابل توجه ساکن کمتر از سوی مسئولان شهرداری و شورای شهر آبادان دیده شده است.
مریم بغلانی اظهار داشت: خیابان های اصلی و فرعی منطقه سلیچ وضعیت مناسبی از نظر زیر ساخت و آسفالت ندارند ضمن اینکه بوی نامطبوع زباله های پراکنده در این منطقه اهالی را آزار می دهد.
شهردار آبادان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت سلیچ را از نظر زیر ساخت های شهری نامناسب توصیف کرد و گفت: باید برای ایجاد زیرساخت ها در این منطقه تامین اعتبار شود.
حسین حمیدپور اظهار داشت: برای جلوگیری از دوباره کاری قبل از اجرای آسفالت و معابر شهری در منطقه سلیچ ابتدا باید شبکه فاضلاب و گاز این منطقه اجرا شود تا پس از آن شهرداری وارد عمل شود.
وی افزود: در نشست با مدیران سایر دستگاه های خدماتی مقرر شد ابتدا این دستگاه ها خدمات مورد نیاز اهالی این منطقه را فراهم کنند تا پس از آن شرایط برای ایجاد زیرساخت های شهری از سوی شهرداری آبادان فراهم شود.
شهردار آبادان گفت: متاسفانه پس از جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی به منطقه سلیچ توجه لازم نشد و اکنون وضعیت این منطقه بسیار حاد و اسفناک شده است.
رئیس اداره گاز آبادان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کار شبکه گذاری در منطقه سلیچ به اتمام رسیده و حدود 20 درصد دیگر از این منطقه نیاز به انشعاب گاز دارد.
فرزاد فرجی اظهار داشت: برای تکمیل پروژه های گازکشی در منطقه سلیچ، پیمانکار مشخص شد و پیگیری لازم برای نصب انشعاب های گاز باقی مانده در حال انجام است.
سلیچ غربی و شرقی یکی از مناطق ورودی شهر آبادان از سمت ماهشهر و اهواز است که حدود چهار هزار خانوار در آن سکونت دارند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.