به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در اجلاس استانی نماز که در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: نماز ستونی است که همه بنای دین بر آن استوار است و اجازه نمی دهد که زندگی انسان ها آلوده به مال غصبی و حرام باشد.
عابدینی گفت: همان طور که نماز ستون دین است خود آن با یک ستون دیگر مرتبط است و آن ستون ولایت و امامت است.
وی اضافه کرد: باید برای ترویج اقامه نماز از شیرینی های آن نیز یاد کنیم که تحقق امنیت اجتماعی،عدالت،رفع تبعیض،توسعه عفت و اخلاق و کرامت انسانی است.
خطیب نماز جمعه قزوین، گفت: همه شیرینی ها را از نماز حذف می کنیم و آن وقت از نماز حرف می زنیم در حالیکه باید از نماز به همراه شیرینی های آن صحبت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: رحمت، رافت، وحدت و همدلی از نشانه های دیگر اقامه نماز در جامعه هستند که اگر نماز اقامه شود آنها را در جامعه شاهد خواهیم بود.
وی با انتقاد از فرهنگ عمومی جامعه، گفت: فرهنگ عمومی رایج بین مردم در نگاه ما به متون دینی تاثیر گذاشته و فکر می کنیم خداوند نیز با این ادبیات با انسانها صحبت می کند.
عابدینی ادامه داد:طبق این فرهنگ فکر می کنیم سخن خداوند در قرآن مبنی بر اینکه کسانی که مال یتیم را به ناحق می خورند آتش میل می کنند، مبالغه است و آن را باور نمی کنیم.
خطیب نماز جمعه شهر قزوین اضافه کرد: باید ترجمه دقیق مورد نظر خداوند را مطرح ساخت که باید در سنت رسول اکرم، نگاه امیر مومنان و سیره اباعبدالله الحسین آن را پیدا کرد.
وی گفت: ترجمه اقامه نماز همان رفتار امام حسین و کارهای امیرمومنان علی علیهما السلام است که با ویژه خواری برادر خود نیز مقابله کرد.
عابدینی یادآور شد: امام خمینی رضوان الله علیه مقابل کاپیتولاسیون و ذلت پذیری یک ملت به پاخاست که در واقع مقابله با استکبار و ظالمان جهان از جمله نشانه های اقامه نماز در جامعه است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.