به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد رضا آریایی در بازدید از کتابخانه شهید صارمی که به مناسبت هفته کتاب انجام شد، افزود: کتابخانه های عمومی با توجه به اهداف و رسالتی که برای آن ها ترسیم شده می توانند با جذب اعضا و تدوین برنامه های مختلف نقشی موثر در توسعه و تحقق اهداف فرهنگی ایفا کنند.
وی با اشاره به 13کتابخانه عمومی و کتابخانه های نهادی این شهرستان اظهارداشت: کتابخانه های بروجرد در حال حاضر بیش از 10هزار عضو دارند که امیدورایم در آینده تعد اد آنها بیشتر شود زیرا یکی از راهکاری مهم برای توسعه فعالیت‌های کتاب‌خوانی افزایش اعضا کتابخانه و ترویج فرهنگ مطالعه در بین جوانان و نوجوانان است.
فرمانداربروجرد با بیان اینکه فضای کتابخانه ای در این شهرستان ظرفیت توسعه و گسترش بیشتری را دارد، اضافه کرد: باید با ایجاد فرهنگ کتابخوانی زمینه رسیدن جامعه به پیشرفت و توسعه را فراهم کرد.
آریایی ادامه داد: باید از توان نخبگان فرهنگی در ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود و ارائه خدمات دراین حوزه باید با ابتکار و خلاقیت همراه باشد تا جوانان به کتابخانه جذب شوند.
وی گفت: نگاه فرهنگی مدیران، نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارد و می‌تواند فرهنگ کتابخوانی را ترویج و سطح کمی و کیفی کتابخانه ها را بیشتر کند.
معاون استاندار لرستان افزود: کتابخانه‌های این شهرستان به ویژُه کتابخانه های عمومی از ظرفیت‌های بالایی برخوردارهستند و امید است در آینده شاهد تحولات اساسی در حوزه کتاب و مطالعه در این شهرستان باشیم.
رئیس نهاد کتابخانه های عمومی بروجرد گفت: دراین شهرستان 13 کتابخانه عمومی، پنج کتابخانه نهادی، پنج کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه آستان قدس رضوی وجود دارد.
داود پهلوان اظهارداشت:هم اکنون 10هزارتن از مردم این شهرستان عضواین کتابخانه ها بوده که از این تعداد 60 درصد خانم هستند و درمجموع درگنجینه کتابخانه های این شهرستان 22 هزار جلد کتاب که اغلب در زمینه های ادبیات، دین و تاریخ هستند وجود دارد و کتابخانه شهیدی بروجرد دارای کتابخانه نابینایان و کودکان بوده که درغرب کشور حرف اول را می زند.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.