به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری در این آئین از شرکت 25 هزار و 873 نفر در این جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد 14 هزار و 606 نفر در بخش مکتوب و 11 هزار و 267 نفر در بخش آنلاین شرکت کردند.
فرهاد خلیل مقدم افزود: این تعداد شرکت کننده در مقایسه با سال گذشته از رشد 8.7 درصدی برخوردار است.
وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی از دوره ششم این جشنواره متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است و در این سالها با کمک و همکاری دستگاه های فرهنگی استان در برگزاری هرچه مطلوب تر جشنواره تلاش شده است.
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این آیین با اشاره به کاهش سرانه مطالعه در کشور اظهار داشت: برخی دلیل این موضوع را گران بودن قیمت کتاب عنوان می کنند در حالی که با وجود کتابخانه های عمومی متعدد در سراسر کشور، کتاب براحتی در اختیار علاقمندان قرار دارد.
سید باقر میرعبدالهی ادامه داد: عده ای دیگر نیز عنوان می کنند چون قوم ایرانی به فرهنگ شفاهی متمایل است کمتر به کتابخوانی روی می آورد که این توجیه نیز قابل قبول نیست؛ چرا که با وجود تأکیدات پیوسته در تعالیم دینی در مورد علم مکتوب، نمی توان این دلیل را موجه دانست.
وی با اشاره به تاکید دین اسلام به امر مطالعه و الگوگیری از سیره مقام معظم رهبری تصریح کرد: تلاش کنیم فراتر از جشنواره ها به کتاب خواندن بپردازیم و کتاب را وارد فضای عمومی جامعه کنیم.
مدیرکل اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین ارتقای دانش و فرهنگ جامعه را از ضروری ترین امور دانست و گفت: در همین راستا برای ارتقای فرهنگ استان از هیچ کمک و حمایتی دریغ نمی کنیم.
به گزارش ایرنا، 11 نفر در بخش انفرادی و 4 خانواده در بخش خانوادگی در این جشنواره برگزیده شدند.
همچنین 35 شرکت کننده شایسته تقدیر شناخته شدند و از نهادها و دستگاه های فعال در امر برگزاری جشنواره نیز تجلیل شد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.