به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا ملک محمدی روز شنبه بمناسبت روز جهانی مسجد در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: 50 درصد مساجد و حسینیه های چهارمحال و بختیاری نیازمند مرمت، ساخت و ساز، تکمیل ساختمان، تجهیزات و امکانات است.
وی تصریح کرد: انتظار می رود رسانه ها مسائل مرتبط با دین و امور مربوط به مساجد را بیشتر رصد و جامعه را در این خصوص راهنمایی کنند، اما باید اذعان کرد که دستگاه های اجرایی همکاری مطلوبی با مساجد ندارند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از خیرین امور فرهنگی، مذهبی و دینی دعوت می شود برای تکمیل مساجد نیمه تمام کمک و همکاری بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به پیش بینی افزون بر 30 نوع کاربرد و کارکرد در مساجد گفت: اجرای طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مساجد از مهمترین طرح های مرتبط با مسجد در چهارمحال و بختیاری است.
ملک محمدی تاکید کرد: این طرح هم اینک در 40 مسجد در حال اجراست.
وی با بیان اینکه تعدادی از محله های شهرکرد فاقد مسجد است، یادآور شد: در طرح های مسکن مهر زیر 25 هزار نفر هنوز اقدامی برای ساخت مسجد صورت نگرفته است.
ملک محمدی اظهار داشت: از خرداد 92 همزمان با آغاز فعالیت مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری تاکنون برای ساخت و تکمیل 120 مسجد این استان اعتباراتی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به استان کمک شده است.
وی تاکید کرد: تقارن روز جهانی مسجد با هفته امامت و ولایت در سال جاری می تواند در برگزاری مطلوب تر برنامه های این روز تاثیر داشته باشد.
21 آگوست 1969 میلادی برابر 30 مرداد 1348 خورشیدی افراطیون صهیونیست مسجدالاقصی را به آتش کشیدند، به همین منظور مسلمانان جهان هر ساله این روز را به عنوان روز جهانی مسجد گرامی می دارند.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.