به گزارش ایرنا اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان روز دوشنبه اقدام به برگزاری کارگاه سلامت و بهداشت با سخنرانی رییس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد در کتابخانه شهید فاضل خودستان نمود.
در این کارگاه که به همت اداره کتابخانه های عمومی اردکان برگزار شد،‌ دکتر سیدمحمدرضا آقایی، رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد به عنوان کارشناس سلامت و دیابت سخنرانی کرد.
آقایی ، عامل اصلی حضور خود در جایگاه کنونی شغلی و تحصیلی را خواندن کتاب از دوران نوجوانی عنوان کرد و گفت: من سنت کتابخوانی را از پدربزرگ خود آموخته ام و همین باعث حضور من در این نقطه از زندگی است.
وی مطالعه در زمینه های مورد علاقه و مورد نیاز را لازمه پیشرفت هر فرد دانست و از حاضرین خواست به کتابخوانی به ویژه در حوزه سلامت بپردازند.
در ادامه مبحث سلامت به طور کامل توسط دکتر آقایی تبیین شد .
رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد سلامت را به چهار حوزه معنویت، جسم، روح و جامعه تقسیم کرد و انسان سالم را یک انسان پایبند به دین، دارنده جسم سالم، روح پاک و راضی از زندگی اجتماعی دانست.
آقایی سپس به بیان نکات مهمی پیرامون تغذیه سالم پرداخت.
وی بر این نکته تاکید کرد که آداب غذایی مردم قدیم در بیشتر موارد بسیار سالم تر از جوامع امروزی است و ما باید به سنت های قدیم احترام بگذاریم.
در قسمت دیگری از کارگاه، رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان به مناسبت هفته ملی دیابت، مواردی را در زمینه پیشگیری از دیابت مطرح کرد و با توجه به رتبه اول استان یزد در موارد مبتلا به دیابت، به رعایت چهار اصل نظم، تعادل، تنوع و تمرکز در تغذیه سالم تاکید کرد و نمونه ای از یک رژیم غذایی روزانه را نیز بیان نمود.
احمدآباد با بیش از هفت هزار نفر جمعیت در شمال اردکان واقع است و 2 کتابخانه عمومی در این شهر دایر است.
تعداد اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان حدود پنج هزار نفر است و هم اکنون 14 باب کتابخانه عمومی در اردکان فعال است و 140 هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه های عمومی نگهداری می شود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.