به گزارش ایرنا، مرتضی شهیدزاده روز یکشنبه در نشست با مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، افزود: این صندوق برای توانمند کردن بخش خصوصی ایجاد شده است و حمایت از موسسات عمومی غیر دولتی که کمتر از 20 درصد دولت در آنها دخالت دارد را در دستور کار دارد.
وی گفت: برای حمایت از طرح های دانش بنیان نیز منابع اعتباری از صندوق تفکیک شده و بستر برای بررسی و حمایت از این نوع طرح ها فراهم است.
شهیدزاده افزود: صندوق توسعه ملی براساس سیاست های مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس شورای اسلامی برای تامین منابع نسل آینده تاسیس شده و باید در طرح های تولیدی و اقتصادی سودآور کشور سرمایه گذاری کرده و عواید آن را در سرمایه گذاری های جدید به کار گیرد.
این مسئول ادامه داد: خط قرمز صندوق توسعه ملی، سیاست های مقام معظم رهبری، مصوبات مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات امنای صندوق است که از نمایندگان قوای جمهوری اسلامی تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه حمایت از طرح های جدید صادراتی در دستور کار صندوق است افزود: به عنوان مثال 16 طرح صادراتی در استان مورد حمایت قرار گرفته است و از طرح های دیگر که بتوانند از محل تولید صادرات داشته و شرایط بانک مرکزی را رعایت کنند حمایت می کنیم.
شهیدزاده با اشاره به شرایط حمایت از طرح ها گفت: صندوق نمی تواند طرح بدون بازار را بررسی کند و طرح ها حتما باید بازار حال و آینده آنها بررسی شود تا به مشکل نخورند.
این مسئول گفت: صندوق توسعه ملی برای حمایت از صادرکنندگان حدود 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نزد بانک صنعت و معدن سپرده کرده است که سرمایه گذاران صنعتی می توانند برای بهره برداری از این منابع اقدام کنند.
وی گفت: برای صادرات محصول کشاورزی و صنعتی سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال در بانک ها سپرده کرده ایم و کسانی که امکان صادرات برای آنها فراهم است به بانک صنعت و معدن و کشاورزی مراجعه کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.