به گزارش ایرنا، حکمت الله داودی در اختتامیه نخستین مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی هنرجویان ممتاز و فوق ممتاز یادمان استاد ابوالحسن محصص مستشاری با اشاره به جایگاه والای این هنر در بین سایر هنرها، افزود: خط زیبا است که انسان را به دیدن و خواندن جذب می کند و از این رو خوشنویسی را می توان از هنرهای برجسته دانست.
وی اضافه کرد: استاد محصص مستشاری از شخصیت های نامدار معاصر در عصر خوشنویسی است که همچون بسیاری از شخصیت های برجسته و نامور، شاید آن چنان که باید در زمان حیاتش قدر وی و جایگاه هنریش شناخته نشد.
داودی با بیان اینکه در دوره های گذشته نگاه به حوزه فرهنگ و هنر قدری کمرنگ تر بود، ادامه داد: در شورای پنجم قدری رویکردها تغییر کرده و این نگاه جدی تر مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته وی، باید تلاش شود تا ضمن حفظ جایگاه قزوین در حوزه خوشنویسی، برای ارتقای موقعیت پایتختی آن در عرصه این هنر نیز به طور عملی اقدام کرد.
داودی افزود: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری در حمایت از هنرمندان منطقه تابلوهای آنان را به عنوان هدیه در نظر می گیرد تا از این طریق گامی مثبت در جهت معرفی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور بردارد.
رییس شورای شهر قزوین در پایان تاکید کرد: با تصویب شورای شهر برای کسانی که از خوشنویسی جهت تابلوهای تبلیغاتی محل کسب خود استفاده کنند تا 50 درصد در عوارض آنان تخفیف در نظر گرفته می شود.
رییس انجمن خوشنویسان قزوین نیز در این مراسم در باره نخستین مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی، گفت: با فراخوان این مسابقه ابتدا بیش از 100 اثر هنری به دبیرخانه ارسال شد.
مهرزاد محصص مستشاری افزود: این آثار در رشته نستعلیق و شکسته نستعلیق و در 2 بخش ممتاز و فوق ممتاز، داوری و افرادی برای اجرای زنده دعوت شدند که در نهایت آثار آنها مورد قضاوت قرار گرفت و نفرات برگزیده انتخاب شدند.
محصص مستشاری با بیان اینکه جای چنین رقابت هایی از گذشته در این شهر خالی بود، ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی بدون شک در استحکام جایگاه هنر خوشنویسی و پیشرفت و فرهنگسازی این هنر نقش می تواند بسیار موثر باشد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.