یونس قیطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت اربعین حسینی اجرای نمایش خیابانی با موضوع عاشورا و اربعین و اجرای تئاتر و تعزیه میدانی علمدار کربلا در شهرستان مهران برای زائران اجرا خواهد شد.
وی برپایی نمایشگاه فاخر آثار عاشورایی همنوا با نینوا، مشارکت در برگزاری ششمین سوگواره شعر کردی عاشورایی شین، حمایت از برنامه هنری زخمه ای بر بوم با حضور هنرمندان انجمن تجسمی ایلام، حمایت از دومین سوگواره‌ آفرین واره عکس نگاه و حمایت از دومین سوگواره منطقه ای اربعین در آینه رسانه ها را از دیگر برنامه های این اداره کل برشمرد.
معاون ارشاد اسلامی ایلام حمایت از ساخت مستند پرواز با پای پیاده با موضوع پیاده روی اربعین حسینی (ع)، همکاری در برگزاری نخستین سوگواره عکس اربعین حسینی شین با محوریت بسیج هنرمندان، برگزاری سومین سوگواره شعر استانی این قبیله ی سرخ، اجرای صحنه ای خطبه خوانی حضرت زینب(س) توسط گروه نمایشی 'سایه' با همکاری بسیج جامعه زنان را از دیگر برنامه های این اداره کل برشمرد.
به گفته وی، همچنین نمایشگاه کتاب با عنوان های مذهبی، عاشورا و اربعین به مدت یک ماه در مجتمع فرهنگی هنری ایلام برپا و نمایشگاه خوشنویسی از آثار هنرمندان برجسته با موضوع آثار عاشورایی و مذهبی نیز برگزار خواهد شد.
قیطانی اجرای شب شعر آیینی ویژه اربعین با حضور شاعران استان در ملکشاهی، برپایی 2 غرفه فرهنگی در موکب اربعین حسینی با هدف اهدای اقلام فرهنگی و اجرای طرح موکب مدافعان حرم با نمایش های میدانی ایثار و شهادت و به ویژه مدافعان حرم توسط هنرمندان انجمن نمایش استان را از دیگر برنامه ها برشمرد.
وی یادآور شد: همچنین مسابقه بزرگ عکس سلفی حرم تا حرم در بازگشت زایران از عتبات عالیات، سومین سوگواره حنجره های سرخ با شعرخوانی شاعران برجسته استان، نمایشگاه عکس ویژه حجاب و عفاف با نام پوشش زینبی (س)، اجرای تعزیه خطبه خوانی حضرت زینب(س) به مدت سه شب در آبدانان و نمایشگاه کتاب تازه های نشر عاشورایی در مهران نیز برپا خواهد شد.
مرز بین المللی مهران یکی از مهم ترین کانونهای تردد زائران به عتبات عالیات است.
از ابتدای ماه صفر تاکنون 58 درصد زائران از طریق مرز مهران وارد عراق شده اند و بر اساس اخرین آمارها 435 هزار نفر از این خروجی برای شرکت در آیین های اربعین وارد عراق شده اند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.