به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، متن پیام عبدالمحمد زاهدی به مناسبت 21 مهر ماه روز ملی خوشنویسی به شرح زیر است:
خوشنویسی با خطوط پررمز و رازش، هنری ظریف و آمیخته به دقت و ذوق و منبعث از مبانی الهی، عرفانی و توحیدی به شمار می رود که دل هر بیننده ای را وجد می آورد و امروز ضروری است تا با توجه هر چه بیشتر خود به آن، این هنر روح نواز را به خوبی حفظ کرده و گسترش دهیم.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: باید به خود ببالیم که دیار قزوین با برخورداری از هنرمندانی بنام و شهره در خوشنویسی ایران به عنوان پایتخت این هنر اصیل و فاخر در کشور شناخته می شود.
در ادامه این پیام آورده شده است: با بهره مندی از هنرمندان برجسته و سرشناس در این رشته در گذشته و زمان حال، شایسته است تا با برنامه ریزی مناسب از سوی دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر و با تلاش هنرمندان این عرصه شاهد رشد و تقویت هرچه بیشتر هنر خوشنویسی در استان باشیم.
در پیام استاندار قزوین به مناسبت روز خوشنویسی همچنین آمده است: لازم است با تداوم اجرا و برگزاری برنامه هایی چون جشنواره دوسالانه خوشنویسی و دیگر ابتکارها در این زمینه قزوین را به عنوان پایتخت این هنر در کشور هرچه بیشتر به هموطنان معرفی و آشنا نمود.
در بخش پایانی این پیام نیز آورده شده است: اینجانب روز ملی خوشنویسی را به فعالان این هنر اصیل و فاخر و مردم فرهنگ دوست قزوین تبریک عرض می نمایم.
21 مهر روز ملی خوشنویسی نام گذاری شده است.
قزوین لقب پایتخت خوشنویسی ایران را دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.