به گزارش ایرنا داود محمدی روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: باید بررسی کرد که از مدیریت طرح های مصرف آب و نصب کنتورهای هوشمند چقدر در صرفه جویی آب در استان موفق بوده ایم و چقدر توانسته ایم میزان افت منابع آبی استان را کاهش دهیم؟
وی اضافه کرد: باید در کنار صیانت از منابع آبی موجود به فکر ایجاد منابع آبی جدید برای استان در سه سرفصل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشیم.
محمدی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در برنامه های کوتاه مدت با حفر چاه، انتقال آب از چاه های ترکیبی و... قدم های خوبی برداشته شد و در میان مدت نیز برای انتقال آب از سد طالقان اقدام شده است .
وی افزود: باید همه دستگاه های اجرایی استان انتقال آب از سد طالقان به قزوین را به عنوان اولین و مهمترین پروژه اولویت دار استان تلقی کرده و همه امکانات خود را به این سمت بسیج کنند.
این نماینده افزود:هرچقدر زودتر بتوانیم این طرح را به بهره برداری برسانیم 60 میلیون متر مکعب سهم استان را از سد طالقان تثبیت کرده ایم و بخشی از نگرانی ها کم آبی استان را رفع خواهیم کرد.
محمدی گفت: از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان درخواست داریم در کنار سایر برنامه های آبی با تمام جدیت برای به نتیجه رسیدن این پروژه کار کرده و حتی در صورت لزوم یک نفر را به صورت مستقل بر این پروژه بگمارد.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین باید در بلند مدت برای تخصیص آب به استان از ارتفاعات 2 یا سه هزار متر و مناطق الموت و شاهرود که هم اکنون طرح آن در دست مطالعه توسط وزارت نیرو است اقدام کنیم، چون 880 میلیون متر مکعب از منابع آبی قزوین که یک استان خشک است به استان آبی مازندان سرازیر می شود و آیندگان ما را برای غفلت در این خصوص نخواهند بخشید.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.