به گزارش ایرنا، مریم بیدخام عصر چهارشنبه در نشستی که با حضور نمایندگان دستگاه های کمیته امداد، تعاون و کار به همراه شهرداری قزوین برگزار شد ضمن توصیف این شهر به عنوان یک منطقه مهاجر پذیر، پدیده حاشیه نشینی را از آسیب های دارای اولویت دار دانست و افزود : یکی از مشکلات قابل توجه ساکنان این نواحی عدم برخورداری آنها از مهارت های لازم جهت جذب در بخش رسمی اقتصاد شهری است. 
وی با تاکید برضرورت برپایی بازارچه ‌های خوداشتغالی برای عرضه‌ محصولات خانگی و مشاغل خرد، اضافه کرد: در سال های اخیر نمایشگاه های متعددی برای عرضه‌ محصولات خانگی بانوان توانمند و سایر مشاغل خرد در سطح استان برگزار شد که با استقبال مردم نیز روبرو بودند.
بیدخام با بیان اینکه فراوانی آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین، ضرورت توجه به این مناطق را اجتناب ناپذیر کرده، اقدام عاجل دستگاه ها در این مناطق جهت کاهش فقر و آسیب های اجتماعی را امری ضروری دانست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه از افراد حاضر در این نشست به عنوان نمایندگان دستگاه های مهم در جهت ایجاد اشتغال، به ویژه در نواحی ناکارآمد و مناطق حاشیه نشین یاد و اضافه کرد: علی رغم محدودیت های اعتباری، اقدام های موثری در جهت رفع نیازهای اساسی جامعه هدف از سوی شما برداشته شده است.
وی با اشاره به اینکه در کنار آسیب های موجود در مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار، استان قزوین از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف تولید محصولات، مشاغل خانگی و صنایع دستی برخوردار است، تاکید کرد: حمایت از مشاغل خرد و ایجاد زمینه های لازم جهت عرضه محصولات از اولویت های مهم در ایجاد اشتغال پایدار این نواحی است.
در پایان این نشست پس از بحث و تبادل نظر اعضا، مقرر شد مکان های مناسب جهت برپایی بازارچه مشاغل خانگی در برخی از نقاط شهر قزوین شناسایی و تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت ها و راه اندازی این نوع بازارچه ها اتخاذ شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.