به گزارش ایرنا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در حاشیه افتتاح این مرکز، زنان سرپرست خانوار را از اقشار آسیب پذیر و دارای مشکل در جامعه دانست و گفت: این قشر باید با برنامه ریزی مناسب و حمایت از طرح های اشتغالزایی و توانمند سازی، مورد حمایت قرار گیرند.
مریم بیدخام با بیان اینکه دفتر امور اجتماعی استانداری از طرح های کارآفرینی و اشتغالزایی، به ویژه برای اقشار آسیب آسیب پذیر حمایت می کند، اظهار داشت: در سال حمایت از کالای ایرانی، پایداری اشتغال در این حوزه نیازمند ارتقای سطح کیفی تولید و اتصال به بازار مصرف است.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه حمایت از اقشار آسیب پذیر نیز اقدام های موثری در سال های اخیرصورت گرفته و تعداد قابل توجهی از زنان در قالب طرح های توانمند سازی، حمایت از مشاغل خانگی و خوداشتغالی فعال شده اند.
به گفته بیدخام، اگر نتوانیم حمایت های لازم را از این قشر داشته باشیم به طور حتم نمی توانیم مانع از ورود آنها به چرخه آسیب های اجتماعی شویم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه با تاکید بر ظرفیت های موجود استان مبنی بر بهره گیری از توانمندی ها جهت ارتقای وضع معیشتی اقشار آسیب پذیر، یادآور شد: مشارکت سازمان های مردم نهاد در فعال سازی ظرفیت های یاد شده و ضرورت تقویت آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
بیدخام، دستیابی اقشار آسیب پذیر به شغل را از اساسی ترین نیازهای آنان دانست و افزود: با توجه به این نقش مهم، مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان در محیط های امن از اهداف و برنامه های اصلی این دفتر است.
مرکز اشتغالزایی بانوان در ناحیه شهری چوبیندر از توابع شهر قزوین با مشارکت دفتر امور اجتماعی استانداری، شهرداری، سازمان مردم نهاد سفیر با هدف اشتغالزایی برای 30 نفر از بانوان راه اندازی شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.