به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد که با حضور اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر، مددکاران و کارکنان واحد پیشگیری بهزیستی برگزار شد، افزود: طی سال گذشته خوشبختانه شاهد تقویت دیدگاه جامعه شهری به بهزیستی در حوزه اعتیاد بودیم که با توجه به تمامی خلاء های موجود از جمله نبودن اقامتگاه زنان معتاد (شلتر)، اقدام های ارزنده ای به انجام رسیده است.
وی با اشاره به رشد عملکرد مراکز کاهش آسیب، اضافه کرد: در حوزه طرح های پیشگیرانه اعتیاد علاوه بر فعالیت ما، سایر دستگاه ها از جمله دادگستری با تاسیس معاونت پیشگیری از جرم و مراقبت های پس از خروج، گام های سازنده ای در این زمینه برداشته اند.
وارثی ادامه داد: در حوزه شلتر با وجود نبودن یک مرکز اقامتی برای زنان استان، رشد 100درصدی داشتیم اما با توجه به روند افزایش جمعیتی این قشر، برای هر یک از شهرستان های استان تاسیس یک اقامتگاه برای زنان معتاد ضروری است.
به گفته وی، در حوزه پیشگیری نیز فضای تیمی خوبی در بهزیستی ایجاد شده و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، شهرداری، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تعامل خوبی شکل گرفته است.
وارثی در ادامه اعتیاد را عاملی دو وجهی دانست که هم مولد و هم محصول آسیب های اجتماعی هستند و اضافه کرد: مداخله در پیشگیری و کنترل آن وظیفه همه دستگاه ها است.
وی در پایان افزود: اگرچه حوزه پیشگیری در سال 95 حال و روز خوبی نداشت و شاهد گلایه مندی و مطالبات مردم در این زمینه نیز بودیم اما با تعامل و همکاری های تیمی، امروز شاهد رشد کیفی و تمرکز عالی در این بخش هستیم.
یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با موادمخدر نامگذاری شده است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.