حجت الاسلام و السلمین مصطفی مجیدی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله در اولین جمعه از ماه محرم به منظور گرامیداشت شخصیت حضرت علی اصغر (ع) کوچک ترین شهید کربلا، همایش شیرخوارگان در سطح امامزاده های استان با همکاری هیات امنای برگزار می شود.
وی اظهار داشت: مراسم شیرخوارگان حسینی با همکاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در مصلی، حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می ‌شود.
حجت الاسلام مجیدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به اعتقاداتی که بین مردم قزوین وجود دارد هر سال بر میزان استقبال مردم برای حضور در این همایش مذهبی افزوده می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، مداحی، سخنرانی با هدف تبیین ابعاد شخصیت علی اصغر (ع) و واقعه ی کربلا و همچنین تلاوت قرآن را از برنامه های این همایش برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین مجیدی در ادامه بر پیشگیری و مبارزه با خرافات و ضرورت تبیین شبهات مطرح درخصوص واقعه عاشورا تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های محوری این طرح اعزام مبلغ به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.
وی همچنین تصریح کرد: حضور این مبلغان در امامزادگانی که طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در آنها اجرا می‌شود به منظور برپایی عزاداری صحیح و زدودن آسیب‌های عزاداری و پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی مردم است.
مراسم شیر خوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور از ساعت 9 صبح فردا آغاز و تا ساعت 11 ادامه خواهد داشت.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.