حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم عزاداری و احیای شب قدر به مدت سه شب در آستان امامزاده های شاخص استان برگزار می شود و شب گذشته در نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان مردم قزوین نخستین شب قدر رمضان 97را احیاء کردند.
وی اظهار کرد: مناجات توسط ذاکران اهل بیت (ع ) ، قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن به سرگرفتن ، عزاداری و احیاء با حضور مداحان از جمله برنامه های شبهای قدر در قزوین است..
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهارکرد: برای رسیدن به فضیلت و برکات شب قدر باید آمادگی قلبی داشت و آگاه بود که این شب‌ها، هنگامه خودسازی و قرب الهی است.
حجت الاسلام عادل شب‌های قدر را فرصت بهره ‌مندی از رحمت الهی و کسب ارزش‌ های معنوی دانست و بیان کرد: مومنان باید با خلوص نیت در این شب‌ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب‌های خود جایگزین کینه و حسدورزی کنند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری طرح ضیافت الهی و احیای شب قدر درماه مبارک رمضان تقویت باورها و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان است .
حجت الاسلام عادل یادآور شد: هرساله مردم با حضور باشکوه خود در این اماکن، تصویری معنوی از نیایش وانابه به درگاه حق تعالی را به نمایش می‌گذارند.
استان قزوین دارای 263امامزاده و 70بقعه است .
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.