معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حرم مطهر علی ابن مهزیاری اهوازی اظهار کرد: در اجرای این طرح فرهنگی سه هزار و 700 مبلغ مذهبی در قالب خیمه های معرفت به بیان احکام و پاسخگویی به مسایل شرعی ، خانواده ، مشاوره و سبک زندگی ، عفاف و حجاب ، کودک و نوجوان و خلاقیت های اجتماعی در بقاع و امامزاده ها می پردازند.
حجت الاسلام احمد شرفخانی افزود: این طرح فرهنگی و اجتماعی با محوریت اداره های اوقاف و امور خیریه و مدیریت بقاع متبرکه و امامزاده ها تا 14 فروردین سال آینده ادامه می یابد و این مکان های مقدس آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است.
وی با بیان اینکه طرح فرهنگی آرامش بهاری چند سال است در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می شود و میزان رضایتمندی زائران و مسافران نوروزی از این طرح بسیار بالا بوده گفت: بقاع متبرکه و امامزاده ها به عنوان مکان فرهنگی همواره مورد توجه خاص مردم بوده اند از این رو برنامه های فرهنگی که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می شود در راستای بهره مندی بیشتر زائران و مسافران نوروزی از این مکان های مقدس است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه بقاع متبرکه و حرم های مطهر امامزاده ها را به عنوان ملجاء و پناهگاه معنوی مردم بیان کرد و افزود: اجرای برنامه های فرهنگی در طول سال و به مناسبت های مختلف از اولویت های اصلی سازمان متبوع بوده و هست.
حجت الاسلام شرفخانی حضور مردم در امامزاده ها و بقاع شریف در موقع تحویل سال را یک رسم معنوی و اخلاقی ارزشمند بیان کرد و افزود: ترویج معارف اهل بیت(ع) در طول تاریخ توسط امامزادگان و ذریه آنان در سراسر کشور انجام می شده و مردم حضور در این مکان های مقدس را افتخاری برای خود تلقی می کنند بنابراین متولیان فرهنگی کشور از جمله اوقاف و امور خیریه باید از این فرصت برای بیان احکام دینی و اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای نسل جوان استفاده کنند.
به گزارش ایرنا طرح فرهنگی آرامش بهاری در حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به طور رسمی شروع شد.
حرم علی ابن مهزیار اهوازی(ع) در مرکز شهر اهواز واقع شده است. ایشان از وکلا و سفیران خاص امام جواد(ع) ، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در خوزستان بوده و سال های متمادی ترویج معارف اهل بیت(ع) و بیان احکام الهی را برعهده داشته است.
بیان مناقب و فضایل علی ابن مهزیار اهوازی(ع) از زبان سه امام معصوم(ع) نشانه عظمت روحی و معنوی ایشان بوده است.
بنابر این گزارش همزمان طرح فرهنگی معنوی آرامش بهاری در بیش از 70 بقعه و امامزاده خوزستان نیز آغاز شد.
6065/6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.