علی آقا حسینی روز یکشنبه در حاشیه نشست داوران پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش نمایشگاهی این دوسالانه آثار خط شکسته نستعلیق بسیار گرانبهایی حضور دارد که امیدواریم این آثار همچنان زینت بخش نمایشگاه های مختلف خوشنویسی در دنیا باشد.
وی اظهار داشت: بر اساس فراخوان اردیبهشت ماه برای شرکت در این دوسالانه 750 اثر از سرتاسر ایران به این نمایشگاه راه پیدا کردند که این آثار در رشته های نستعلیق،شکسته نستعلیق ونسخ و ثلث هستند.
مدیر اجرایی پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران خاطر نشان کرد: داوران با مشاهده نسخه چاپی اثار توسط شورای سیاست گذاری پنجمین دوسالانه خوشنویسی ایران، 210 اثر را برای راهیابی به نمایشگاه انتخاب می کنند.
وی افزود: 95درصد از آثار این نمایشگاه در بخش مسابقه شرکت داده شده اند که همگی از اساتید خوشنویسی و دارندگان مدرک فوق ممتاز هستند.
آقا حسینی همچنین گفت: از نظر جایگاه هنری آثار راه یافته به این دوسالانه بسیار نفیس و فاخر بوده و این دوره از نظر کیفی قابل مقایسه با دوره پیشین نیست.
وی با اشاره به تعداد برگزیدگان نهایی این دوسالانه، خاطر نشان کرد: در رشته نستعلیق و ثلث هرکدام 14 اثر و همچنین در خط شکسته نیز 11 اثر به مرحله پایانی این رویداد راه خواهند یافت.
آقا حسینی یادآور شد: پس از اجرای حضوری تمامی آثار توسط اساتید مورد بازنگری قرار خواهند گرفت و نفرات اول تا سوم این دوسالانه در هر بخش مشخص خواهد شد.
مدیر اجرایی پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران گفت: روز پنجم مهرماه سال جاری از برگزیدگان این جشواره توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر به عمل خواهد آمد.
رویداد دوسالانه خوشنویسی قزوین هر 2 سال یکبار به میزبانی این شهر که پایتخت این هنر در کشور لقب گرفته است، برگزار می شود.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.