حجت‌الاسلام سید هادی خسروشاهی که سال‌ها سفیر ایران در واتیکان بود و نیز از روحانیان شیعه شناخته شده در عرصه بین‌الملل است، در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه بعثت قم، خاطره‌ای درباره سلام و پیام حضرت امام خمینی(س) به پاپ نقل کرده است.
سفیر اسبق ایران در واتیکان در این مصاحبه که به تبیین نگاه رهبران دینی واتیکان نسیت به حضرت امام خمینی(س) اختصاص داشت، گفت:بنده پس از آن‌که از سوی دولت شهید رجائی انتخاب شدم تا عازم واتیکان شوم، چون در آن ایام نماینده حضرت امام خمینی در وزارت ارشاد نیز بودم، خدمت ایشان رفتم که ضمن استجازه و پس از موافقت ایشان عازم شوم و در ضمن با حضرت امام (س) خداحافظی هم کرده باشم.
وی افزود: وقتی خدمت امام موضوع را گزارش کردم، ایشان ضمن موافقت برای توفیق حقیر دعا کردند؛ آن‌گاه پرسیدم آیا اجازه دارم سلام حضرتعالی را به جناب پاپ برسانم؟ که امام فرمودند: هم سلام برسانید هم پیام و پیام من این است اگر جناب پاپ علیه استکبار قیام کنند، به یقین ملت‌های مظلوم و محروم سلیمی هم پشتیبان ایشان خواهند بود و بعد افزودند: بگویید اگر حضرت مسیح(ع) الان حضور داشتند، آیا درکنار مردم قرار می‌گرفتند یا کارتر؟
خسروشاهی ادامه ماجرا را چنین شرح داد:‌من به واتیکان رفتم و در نخستین دیدار با پاپ،‌ برای تسلیم استوارنامه، سلام و پیام امام‌ (س) را هم به ایشان رساندم. پاپ ضمن تشکر گفت: عالیجناب آقای خمینی، مرد بزرگی است و ایمان او باعث قیام مردم مسلمان بر ضد ظلم در کشور شما شد و من آرزو می‌کنم، مردم مسیحی هم در ایمان خود، مانند مردم ایران استوار باشند.
وی افزود: البته بنده دیگر اضافه نکردم که وقتی جنابعالی در کنار کارتر و به طور کلی سیاست‌ امپریالیستی غرب قرار می‌گیرید،‌ مردم محروم مسیحی کشور‌های اروپایی یا آفریقایی چگونه و با رهبری کدام مقام می‌توانند بر ضد ظلم قیام کنند و آن وقت در ایمان خود هم مانند مردم مسلمان ایران محکم و استوار باشند؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.