علیرضا سیاهپور سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مطالبات کامیون داران افزایش نرخ کرایه بود که افزایش 20 درصدی کرایه در فارس با توافق کانون انجمن های صنفی رانندگان کالا، اتحادیه شرکت های تعاونی کالا و کانون شرکت های حمل و نقل کالای این استان عملیاتی و اعمال شد.
وی ادامه داد: یکی از مطالبات دیگر کامیون داران، واگذاری بار به آنها بر اساس نوبت بود که این کار نیز هم اینک در حال انجام است و رانندگان بر اساس نوبت، بار دریافت می کنند.
او اظهار داشت: البته انجام این کار در ابتدا با اشکالاتی مواجه شد که ظرف یک ماه آینده تمام این اشکالات رفع خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: مطالبات رانندگان تانکرهای سوخت رسان که شامل افزایش کرایه، تخصیص سوخت بر اساس میزان پیمایش و مخالفت آنها با نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) بر روی خودروهای آنها را شامل می شود نیز از طریق وزارت نفت با جدیت دنبال می کنیم.
او گفت: در بحث نصب سامانه سپهتن انجام این کار فعلا متوقف شده و رانندگان از این بابت نگرانی نداشته باشند.
سیاهپور افزود: مباحث بیمه ای، بازنشستگی و سختی کار نیز از دیگر مطالبات کامیون داران است که این موارد نیز از حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست پیگیری است.
سیاهپور ادامه داد: یکی از دغدغه های کامیون داران، بحث تامین لاستیک، قطعات و لوازم یدکی است که با توجه به وجود واسطه ها و دلالان این اقلام با قیمت های بسیار بالا در اختیار آنها قرار می گیرد که مقرر شد با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و کارخانه ها، لاستیک و دیگر قطعات مورد نیاز کامیون داران بدون واسطه در اختیار آنها قرار گیرد.
وی افزود: تمام مجموعه های ذیربط و مرتبط با جدیت پیگیر رفع مشکلات کامیون داران هستند و قطعا با عزم و اراده ای که در این زمینه شکل گرفته به سرعت شاهد رفع تمام مشکلات این صنف زحمتکش خواهیم بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اظهار داشت: رانندگان و کامیون داران می توانند هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهادی که دارند را از طریق سامانه 3000141 اطلاع رسانی کنند تا موضوع پیگیری شود.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.