در این تومار که برای معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر شده آمده است: تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب موجب شدند که در توزیع بار افراد غیربومی در اولویت قرار گیرند و این مساله شرایط بحرانی را برای کامیونداران زحمتکش گناباد ایجاد کرده است.
آنان افزوده اند: گناباد علیرغم داشتن بزرگترین ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور، از داشتن سالن اعلام بار و دفتر نوبت دهی برای اعلام عادلانه بار بی بهره است که راه اندازی این دفتر از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری می کند.
کارشناس مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: بارگیری کالا بر اساس کالا و حواله صادره و قیمتهای تعیین شده توسط شرکتهای حمل و نقل بار صورت می گیرد و تفاوتی بین راننده بومی و غیربومی وجود ندارد.
مهرداد ایراندوست گفت: رانندگان خودروهای سنگین که از سایر نقاط کشور به مقصد گناباد بار حمل می کنند هنگام بازگشت با مراجعه به شرکتهای حمل و نقل بار برای اینکه خالی بازنگردند، با اخذ حواله بارگیری اقدام به حمل برخی کالاها از جمله خاکهای معدنی به مقصدهای مورد نظر می کنند.
وی گفت: حمل و نقل و بار طبق توافق بین رانندگان و صاحبان کالا و معادن صورت می گیرد و بیشتر بارهای این منطقه را خاک معدنی تشکیل می دهد که با توجه به ظرفیت فعلی نیازی به راه اندازی سامانه نوبت دهی بار در گناباد وجود ندارد.
کامیونداران و رانندگان خودروهای سنگین گناباد دیماه پارسال نیز با ارسال توماری خواستار راه اندازی سامانه نوبت دهی بار در این شهرستان شده بودند.
پنج هزار و 600 راننده با سه هزار و 600 کامیون و خودرو سنگین در گناباد فعالیت دارند و این شهرستان از مناطق شاخص خراسان رضوی از این نظر محسوب می شود.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.