روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز در گزارش روز یکشنبه خود با بیان این مطلب از قول نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز افزود: این آزمون روزهای پنجشنه (هفتم تیر 97) و جمعه (هشتم تیر) در 2 نوبت صبح و عصر برگزار می شود.
سید محسن تقوی بیان کرد: داوطلبان گروه آموزشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنج شنبه، گروه آزمایشی هنر عصر پنجشنبه، گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه و گروه آزمایشی زبانهای خارجی، عصر جمعه در جلسه آزمون شرکت می کنند.
وی ادامه داد: امسال شمار داوطلب شرکت در این آزمون در کل کشور، یک میلیون و 216 هزار و 560 نفر است که از این تعداد 84 هزار و 734 نفر آن متعلق به استان فارس است و از مجموع داوطبان این استان، 35 هزار و 341 نفر در حوزه های این آزمون در شیراز شرکت می کنند.
تقوی اضافه کرد: آزمون سراسری امسال در 35 شهر استان فارس برگزار می شود و باجه های رفع نقص در همه شهرستان ها به رفع مشکل داوطلبان می پردازند.
او گفت: داوطلبان می توانند از امروز (سوم تیر) با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.
تقوی بیان کرد: چنانچه در کارت های داوطلبان اشتباهی وجود داشته باشد، شعبه رفع نقص در شهرستان های مختلف این استان دایر است و در شهر شیراز این شعبه در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی با حضور نمایندگان سازمان سنجش مستقر شده است.
وی ادامه داد: درهای حوزه های امتحانی صبح ها راس ساعت 7 صبح و بعدازظهرها راس ساعت 14:30بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درهای حوزه های برگزاری آزمون، ممانعت بعمل خواهد آمد.
تقوی، با اشاره به اینکه بیشترین شمار داوطلبان امسال مربوط به گروه آزمایشی تجربی است، بیان داشت: امسال 642 هزار و 228 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 144هزار و 437 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 204 هزار و 936 نفر در گروه علوم انسانی، 145هزار و 531 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و 78 هزار و 815 نفر در گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور به رقابت می پردازند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز اضافه کرد: امسال تعداد داوطلبان شرکت در آزمون سراسری در کل کشور 123هزار نفر یعنی 11درصد در مقایسه با سال 96 افزایش یافته است.
تقوی گفت: همچون سال 96، امسال نیز حدود 60 درصد شرکت کنندگان کشور و استان فارس را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می دهند.
وی در بخش دیگری از مطالب خود اظهار کرد: دانشگاه شیراز در سالیان گذشته، لوح تقدیر سازمان سنجش را به عنوان دانشگاه برتر در برگزاری آزمون سراسری از آن خود کرده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.